Transpordiamet, OÜ Rail Baltic Estonia ja Tallinna Teede Aktsiaselts allkirjastasid eelmisel nädalal ehituslepingu Saku-Tõdva ja Tõdva-Hageri maanteedele Rail Baltica kahe maanteeviadukti ehitamiseks.
„Rail Baltica näol on tegemist täpselt samalaadse investeeringuga nagu kaitseväe Nursipalu harjutusala laiendamine. Teist varianti lihtsalt ei ole, et Eesti riik edukalt toimiks,“ kirjutab ETS Logisticsi juht ja omanik Aleksander Bankiir logistikauudiste arvamusliidrite küsitluses.
Kuigi mõningase hilinemisega, algasid oktoobris suuremahulised tööd Rail Baltica ühe olulisima objekti, Ülemiste reisiterminali ehitusel. Esimese etapi ehitustööde maht on 45 miljonit eurot. Terminalihoone hange kuulutakse välja järgmisel aastal.
Poola suurim logistikafirma Rohlig SUUS Logistics on tõsiselt ette võtnud laienemise põhja suunas, alustades esmalt maanteevedudega Poola ja Skandinaavia riikide vahel. „Balti riikidel ja Eestil on tohutu logistiline potentsiaal, eriti pärast Rail Baltica valmimist,“ tunnistas ettevõtte juhatuse liige Andrzej Kozłowski logistikauudistele.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.