Tallinki juht Paavo Nõgene tõdes, et kuigi Tallink on pandeemia ajal oma tegevust oluliselt kuluefektiivsemaks muutnud, siis praegune kütuse hinnatõus tõmbab kasumimarginaali taas väiksemaks – nii on see kogu transpordisektoris.

- Tallinki juht Paavo Nõgene.
- Foto: Liis Treimann
Siiski usub Nõgene, et nii nagu eelmiste kriiside puhul, kohaneb Tallink ka kütuse hinnatõusuga. Ta rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, mida Tallink sel aastal teinud on, et kuluefektiivsust suurendada, ja mismoodi loodab ta vaatamata väiksemale reisijate arvule ettevõtte kasumisse viia.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pikalt kiratsenud Eesti maanteekaubavedajad tegid konkurentsivõimelise aktsiisipoliitika toel eelmisel aastal rekordilise tulemuse – sektori väliskaubandustulu oli 2021. aastal 265 miljonit eurot, mida oli rohkem, kui varasema 7 aasta eksporditulu kokku. Naaberriikide muutunud kütusepoliitika tõttu kardab sektor, et sarnaseid tulemusi lähiaastatel ei suudeta korrata.
Kui peaminister arvab, et kütuseaktsiisi langetamise mõju tarbijateni ei jõua, aga viib riigieelarvest tohutud summad, siis on ta kuskilt saanud vale informatsiooni või kehva nõu, märgivad transpordi- ja logistikaorganisatsioone ühendava Eesti Logistika ja Ekspedeerijate Assotsiatsiooni (ELEA) liikmed.
Logistikasektori ja kütusemüüjate esindusorganisatsioonid usuvad, et naabrite sammud kütuse hinna langetamise suunas sunnivad meie vedajaid taas tankimise riigist välja kolima ning Eesti ei ole selle ära hoidmiseks mitte midagi teinud: rahandusministeerium ei näe diisliaktsiisi langetamisel erilist mõtet ja MKMi hinnangul ei oleks ka lätlaste otsusele sarnasest biolisandite kaotamisest Eestis mingit tolku.
Kauba- ja reisijatevedajaid ühendavad organisatsioonid, ettevõtted ning kütusesektori esindajad esitasid riigiasutustele ühispöördumise, milles paluvad kiirelt kallinenud diislikütuse taustal vähendada kütuseaktsiisi.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.