Äripäeva saates Lavajutud meenutati juuni alguses toimunud autovedajate aastakonverentsi, kus läks tuliseks debatiks diisliaktsiisi tagasitõstmise teemal. Kuula, mida riigi esindajal ettevõtjatele vastuseks öelda oli.

- Autovedajate aastakonverentsi vestlusring.
- Foto: Raul Mee
Järgmisel aastal lõpeb diislikütuse aktsiisi ajutise vähendamise tähtaeg ning seetõttu tõuseb aktsiis vanale tasemele ehk kasvab praegusega võrreldes kolmandiku võrra. Transpordiettevõtted üritavad tõusu ära hoida, kartes, et see lööb neid jalust ja teeb riigi hoopis vaesemaks. Valitsus tunnistab selliseid ohte, kuid juhib tähelepanu asjaolule, et statistika neid hirme ei toeta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pea kõikide Eesti ettevõtlussektorite esindusorganisatsioonid on saatnud valitsusele pöördumise palvega muuta ajutine diislikütuse langus püsivaks, kuna selle tagasitõusmine kahjustab oluliselt Eesti ettevõtete konkurentsivõimet. Valitsus ei võta ettevõtjate muret paraku aga tõsiselt ning on takerdunud Excelisse, kus vaataks aktsiisi tõstmata jätmise korral vastu 33 miljoni eurone miinus.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.