Pea kõikide Eesti ettevõtlussektorite esindusorganisatsioonid on saatnud valitsusele pöördumise palvega muuta ajutine diislikütuse langus püsivaks, kuna selle tagasitõusmine kahjustab oluliselt Eesti ettevõtete konkurentsivõimet. Valitsus ei võta ettevõtjate muret paraku aga tõsiselt ning on takerdunud Excelisse, kus vaataks aktsiisi tõstmata jätmise korral vastu 33 miljoni eurone miinus.

- See, et tankimine kolib Lätti ja pea kogu Eesti ettevõtlussektori konkurentsivõime kahaneb, näib olevat valitsusele tühisem silme ees terendavast 33 miljonist eurost.
- Foto: LIIS TREIMANN
Eesti ettevõtjate mure diisliaktsiisi tagasitõstmise pärast on suur ja seda on üha häälekamalt välja öeldud alates selle aasta veebruarist. Esmalt saatis vastavasisulise pöördumise Eesti Õliühing, seejärel Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon, Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon, Autoettevõtete Liit, Eesti Tööandjate Keskliit, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda jne. Veel sel nädalal saatsid samalaadsed pöördumised Eestimaa Talupidajate Keskliit ja Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA) ja Autoettevõtete Liit (AL) saatsid täna valitsusele järjekordse pöördumise, milles tuntakse muret selle üle, et valitsus pole siiani asunud ettevõtete esindajatega argumenteeritud aruteludesse teemal, mis viiks sektori käibest kuni miljard eurot.
Via3L juht Rainer Rohtla ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et kui riik ei taha mitte mingil juhul diislikütuse ajutist langetust püsivaks muuta, tuleks selle tagasi tõstmine vähemalt aasta jagu edasi lükata. „Täna seda otsust tehes teeksime seda täiesti valelt pinnalt.“
Täna saatsid transpordi- ja logistikasektori erinevaid osapooli koondavad liidud riigijuhtidele ühispöördumise, milles toonitatakse diisliaktsiisi hinna samale tasemele jätmise vajadust ka pärast 1. maid 2022. Logistikauudised avaldab pöördumise täies mahus.
„Kui järgmise aasta mais diisliaktsiis taas tõuseb, võtab veofirma omanik autojuhilt ära Eesti kütusefirma kaardi, annab rahvusvahelise kaardi asemele ja ütleb, et nüüdsest tangid sa Lätis, mitte Eestis,“ lausus Via 3L juht Rainer Rohtla "Ärikliendid roolis" raadiosaates.
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.