Eesti logistikasektori koondkäive langes 2024.a esimeses kvartalis võrreldes eelmisega 11% ning võrreldes aasta varasemaga 15%. Jooksev nelja kvartali kogukäive on samuti jätkuvas langustrendis ning erilist optimismi need näitajad sektori lähitulevikuks ei sisenda, kirjutab KPMG partner ja vandeaudiitor Liina Randmann värskes Logistika kvartaliraportis.
Keskkond, mida logistikasektori käekäigu hindamiseks vaatama peaks, näitab järgmist. Esiteks, 2024. aasta esimese kvartali ekspordi ja impordi maht jätkasid langust: 2023. aasta neljanda kvartaliga võrreldes 4,3% ja 5,4% ning aasta varasema ajaga 16% ja 15% vastavalt.
Liina Randmanni kommentaar ilmus värskes Logistika kvartaliraportis, mida saab täismahus vaadata
SIIN!
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Viru Transi omanik Tõnu Läänemets prognoosis 2023. aastaks enda ettevõttele 40% suurust käibe langust, kuid tegelik kukkumine oli mullu 64%. Transpordifirma kaotas ka märkimisväärselt kasumis.
Statistikaameti andmetel oli keskmine brutokuupalk 2024. aasta esimeses kvartalis 1894 eurot, mis on 8,8% kõrgem kui eelmisel aastal samal ajal. Kui palga tippu kroonib taas info ja side valdkond, siis veonduses ja laonduses jäi keskmine brutopalk paarisaja euro võrra alla Eesti keskmise.
ELEA juhatuse liikme Herkki Kitsingu sõnul teeb sõidukite kõnniteel peatumise keeld peamiselt transporditeenuseid (sh kuller- ja kolimisteenuste) pakkujate elu tulevikus pea võimatuks, mistõttu saadeti koos Eesti Autoomanike Liiduga riigijuhtidele järjekordne pöördumine. Probleem laieneb ka kerghaagistega kauba vedajatele.
Hinnasurve konkurentide ja palgasurve töötajate poolt langetas OÜ Itella Estonia mulluse ärikasumi allapoole miljoni euro piiri, ehk 969 000 eurole. Aasta varem oli see number 1,67 miljonit, mõned aastat veel varem teenis ettevõte ligi 4 miljonit eurot äritulu. Sama seis on konkurentidel ning vaatamata kasvavatele mahtudele muutub “vorstiviil” selles äris aina õhemaks.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.