Plaanitaval automaksul on mõte siis, kui anname arutelu käigus koalitsioonilepingusse kirjutatud lihtlausele sisu ega lähene teemale ühekülgselt, kirjutab Veho ASi tegevjuht ja juhatuse liige Keijo Kaasik.
Veho ASi tegevjuht ja juhatuse liige Keijo Kaasik.
Foto: Erakogu
Automaks kajastub koalitsioonileppes ühe lihtlausena – „kehtestame automaksu 1. juulist 2024“. Enamikus Euroopa riikides on automaks ammuilma olemas. Samamoodi tõsi on, et enne valimisi sellest keegi ei rääkinud, seda polnud valimisprogrammides ega debattides. Lisaks – kaudne automaks on meil ju olemas aktsiiside, raskeveokimaksu ja teekasutustasu kaudu.
ELEA nõukogu liige ja AS Schenker tegevjuht Janek Saareoks tunnistab intervjuus logistikauudistele, et kui riigil pole tõesti raha ehitada uusi neljarajalisi teid, siis väga palju saaks uus loodav valitsus ära teha nüüd ja kohe ilma suuri investeeringuid tegemata. Olgu see keskkonnasõbralike vedelkütuste soodustamine, päevarahade üle vaatamine, raudteevedude arendamine või pikemate veoste teele lubamine.
Kütusesektori esindusorganisatsioon Eesti Õliühing saatis koalitsiooniläbirääkimisi pidavatele parteidele omapoolse nägemuse kütuse- ja transpordipoliitika lähiaastate tulevikust. Sektor näeb ohuna võimalust, et läbirääkimistel tuleb lauale kütuseaktsiisi tõstmise plaan, mis Õliühingu hinnangul oleks strateegiliselt, majanduslikult ning kliima- ja sotsiaalpoliitiliselt rumal otsus.
Lõppev aasta on automüüjatele oluline verstapost, sest Euroopas kokku lepitud sisepõlemismootorite müügi lõpetamine ja fossiilsete kütuste tuntav hinnatõus on pannud inimesi ostma elektriautosid rohkem, kui tehased pakkuda suudavad. Elektriauto ooteaeg võib järgmisel aastal olla isegi poolteist aastat, teatab Topauto.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.