Kristo Reinsalu: Eesti lennunduse sümboliks on endiselt lennuväljal jalutavad lehmad
Eesti lennunduse sümboliks on endiselt lennuväljal jalutavad lehmad. Lennunduspoliitika puudumine jätab majanduse ilma olulisest kasvumootorist, kirjutab Eesti Lennundusklastri juht Kristo Reinsalu.
Aastaid tagasi sattus Kihnus mootorrattakiivrite mittekandmine politsei vaatevälja. Kördi juurde ja pearäti otsa rõhuvat ja ilmetut kiivrit ei panda. Seetõttu ei hakanud ETV "Osooni" saadet teinud võttegrupp Potjomkini küla tegema. Ent leidus televaatajast valvas kodanik, kes nõudis, et liiklusseadus kehtiks üle riigi. Politsei alustas menetlust ning kinkis saarerahvale valge munakiivriga lõvi Leo.
Eesti valitsus ja poliitikud võiksid avada silmad ja hakata mõistma, et lennundus on suure investeeringutulususega majandusharu, kirjutab lennundusklastri juht Kristo Reinsalu.
„Kriisi ajal, kui riikidevaheline lennuliiklus kui noaga ära lõigati, sai ühtäkki lennukaupade maanteevedu eluliselt tähtsaks ja hakati märkama meie tegevuse olulisust,“ tunnistab lennukauba logistikale keskendunud Ospentos International OÜ juhatuse liige Haiti Arendi.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.