Läänemere turvalisuse pärast mures soomlased otsivad uusi marsruute
Kui Läänemerel peaks pinged eskaleeruma ja tekiks sõjaline kriis, suudaks Soome kaubavedudest jätkuda vaid väike osa, kirjutab Kauppalehti. Seepärast mõeldakse Soomes, mida muuta.
95% Soome kaubaveost käib läbi Läänemere. Soome metsa-, keemia-, metalli- ja kaevandustööstus ekspordib ja impordib valdavalt selle mere kaudu. Toorained ja komponendid saabuvad Soome, valmistooted lähevad ekspordiks.
Riigilaevastik alustab 2025. aasta septembrist ühist arendusprojekti Soome partneritega, et suurendada valmisolekut merereostusega tegelemiseks. Projekti DIGIMARIS eesmärk on arendada väikeseid mehitamata veepealseid aluseid (USV), mis sobivad Soome lahe tingimustesse ning on varustatud reostuse tuvastamise anduritega.
Riigilaevastiku 5. parvlaeva hankes osaleb neli Euroopa laevaehitajat, sealhulgas üks Eesti kapitaliga seotud ettevõte. Kõigile neljale esitatakse ettepanek alustada dialoogi ning Riigilaevastiku eesmärk on sõlmida ehitusleping parima pakkujaga 2025. aasta lõpuks.
Esimest korda saavad Viking Line’i reisijad ja kaubaveokliendid valida täielikult fossiilkütusevaba laevasõidu, sest ettevõte suurendab märkimisväärselt biokütuse kasutust.
Riik taastab reisilaevandusettevõtjate toetusmeetme, et tugevdada sektori konkurentsivõimet. Kliimaministeerium eraldab selleks 2025. aastal kaks miljonit eurot. Toetust makstakse esialgu selle aasta lõpuni.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.