Riik taastab reisilaevandusettevõtjate toetusmeetme, et tugevdada sektori konkurentsivõimet. Kliimaministeerium eraldab selleks 2025. aastal kaks miljonit eurot. Toetust makstakse esialgu selle aasta lõpuni.
Ilma toetuseta võivad Eesti laevad ja töökohad liikuda varem või hiljem naaberriikidesse.
Foto: Andras Kralla
Reisilaevanduse toetusmeede loodi 2020. aastal COVID-19 pandeemia ajal, kui riigipiiride sulgemine peatas tavapärase reisijateveo. Viimati maksti toetust 2023. aasta kolmandas kvartalis.
Suvel erasektorisse tööle siirdunud Kaupo Lääneranna asemel alustab 1. oktoobrist Kliimaministeeriumi merenduse ja veekeskkonna asekantslerina tööd Transpordiametis merendusteenistuse direktorina töötanud Kristjan Truu.
Poolaasta kokkuvõttes kahanes Tallinna Sadama müügitulu –2,9%, aga kasvasid korrigeeritud EBITDA ja kasum vastavalt 8% ja 11%. II kvartalis küll aasta võrdluses müügitulu langes –7% ja kasum –15%, kuid korrigeeritud EBITDA kasvas siiski 7%.
Hiina kontrolli all olev laevandusettevõte Sea Legend Shipping plaanib alates tänavu septembrist käivitada konteineriliini Hiina ja Põhja-Euroopa vahel, kasutades selleks Põhjamerd läbivat Kirdeväila mereteed. Teenusega soovitakse pakkuda oluliselt lühemaid tarneaegu.
ELi kaasrahastatud projekti Blue Supply Chains (BSC) raames kujundavad Rootsi Umeå ja Leedu Kaunas ümber rohelise meretranspordi tulevikku. Rootsi töötab kliimaneutraalse sadama nimel, Leedu tahab elektrifitseerida Nemunase jõelaevandust Kaunase ja Klaipeda vahel.
Suvi on aeg, mil paljudel ettevõtetel on kõrghooaeg – klientide huvi kasvab, hooajalised tooted ja teenused on populaarsed ning laienemisplaanid saavad hoogu juurde.