Laevandusettevõte Braemar teatas, et Mediterranean Shipping Company (MSC) kavandab „megaprojekti“, mille raames kavatsetakse tellida kuni 120 uut laeva, mille suurused jäävad 1 100 ja 5 000 TEU vahele.

- MSC laevastik on maailma suurim, tänavu suvel valminud MSC IRINA aga maailma suurim konteinerlaev, mis võtab pardale 24 346 TEUd.
- Foto: MSC
„Vaadates MSC olemasolevat laevastikku, näib tegemist olevat peamiselt vanade laevade asendamisega, mis on loogiline samm, kuna nende omanduses olevate feeder-laevade keskmine vanus on 22 aastat. Uute laevade valmimise ajaks ületaksid need juba 25 aasta piiri,“ selgitas Braemar oma konteinerituru ülevaates. Braemari hinnangul toimetataks need laevad tõenäoliselt Hiina laevatehastest ning tarned ulatuksid aastasse 2029.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Taani laevandushiid Maersk andis uue, ettevaatlikuma hinnangu 2025. aasta globaalse konteinerituru arengule, prognoosides senise 4% kasvu asemel nüüd vahemikku –1% kuni +4%.
Samal ajal, kui Donald Trumpi administratsioon pillub vastuolulisi teateid uute tollitariifide osas, proovivad kõik teised, kes rahvusvahelise kaubandusega tegelevad, kohaneda ja kahjusid minimeerida, kirjutab MyDello müügijuht Mikk Hüüdma. Milline on seis globaalses logistikas erinevate transpordiliikide lõikes?
Konteinerveoettevõtted seisavad alanud aastal silmitsi kasvavate tegevuskuludega, mistõttu on ahvatlus tõsta veotariife veelgi. Kuid uute laevadega lisanduvad veomahud ja tugev konkurents raskendavad lisakulude klientidele edasikandmist, märgivad analüütikud alanud aastat prognoosides.
Maailma suurimaid merevedajaid, Šveitsi päritolu Mediterranean Shipping Co (MSC) ja Hamburger Hafen und Logistik Aktiengesellschaft (HHLA) teatasid, et ettevõtete ühinemine on jõudnud lõpule ning MSC omab nüüd HHLAs 49,9% osalust.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.