• 24.01.25, 11:42

Mida toob 2025. aasta konteinervedude turul? Kolm võimalikku stsenaariumit

Konteinerveoettevõtted seisavad alanud aastal silmitsi kasvavate tegevuskuludega, mistõttu on ahvatlus tõsta veotariife veelgi. Kuid uute laevadega lisanduvad veomahud ja tugev konkurents raskendavad lisakulude klientidele edasikandmist, märgivad analüütikud alanud aastat prognoosides.
Uusi keskkonnasõbralikke laevu lisandub uuel aastal turule üksjagu, mis kergitab omakorda ka vedajate mahtusid. See on peamine lootus, mis võiks aidata üha kasvavate sadama- ja muude kuludega kaasnevat hinnatõusu kontrolli all hoida.
  • Uusi keskkonnasõbralikke laevu lisandub uuel aastal turule üksjagu, mis kergitab omakorda ka vedajate mahtusid. See on peamine lootus, mis võiks aidata üha kasvavate sadama- ja muude kuludega kaasnevat hinnatõusu kontrolli all hoida. Foto: Maersk
Kuigi prognoos on koostatud väga ebastabiilses ajastul, toovad eksperdid esile mitmeid valdkonda mõjutavaid püsisuundumusi ja kolm kõige tõenäolisemat arengustsenaariumit.

Kaubaveokulud kasvavad, mis on selle põhjused?

Merevedude analüütikud toovad aruandes välja mitmeid tegureid, mis suurendavad kaubaveo kulusid. Nende hinnangul suurimate rahvusvaheliste merevedajate positsioon tugevneb ja seda tänu turu veelgi suuremale kontsentreerumisele.

Seotud lood

Uudised
  • 29.11.24, 11:10
Tehing lukus: MSC omab peaaegu poolt HHLAst
Maailma suurimaid merevedajaid, Šveitsi päritolu Mediterranean Shipping Co (MSC) ja Hamburger Hafen und Logistik Aktiengesellschaft (HHLA) teatasid, et ettevõtete ühinemine on jõudnud lõpule ning MSC omab nüüd HHLAs 49,9% osalust.
Uudised
  • 12.09.24, 07:30
Globaalsed ümberkorraldused laevanduses: MSC keskendub Aasiale, Maersk ja Hapag-Lloyd USA-le
Šveitsi-Itaalia laevandusettevõte MSC teatas partnerlusest Aasia laevaomanike alliansiga, kuhu kuuluvad Jaapani ONE, Lõuna-Korea HMM ja Taiwani Yang Ming. Maerski ja Hapag Lloydi värske allianss Gemini sai aga samal ajal loa tegutseda USA turul.
Uudised
  • 06.08.24, 12:58
Kirdeväil: ahvatlev alternatiiv mida endiselt välditakse. Miks?
Punase mere kriisi tõttu on laevandusfirmad sunnitud taas otsima Suessi kanalile alternatiivseid kaubateid, millest lühemaid ja atraktiivsemaid on kahtlemata Kirdeväil, ehk Põhja meretee. Ometi seda ei kasutata, pigem vastupidi: juuli lõpus teatas logistikahiid MSC, et loobub Arktika marsruudist kui võimalikust alternatiivist lõplikult ja kutsus ka teisi laevaomanikke sama tegema.
Uudised
  • 28.03.24, 13:04
Euroopa suure logistikafirma juht: Punase mere kriis Euroopas süveneb
Punase mere kriis on kaasa toonud tootmise aeglustumise paljudes Euroopa tööstusettevõtetes, näiteks pidid suured autotootjad Volvo, Tesla ja Suzuki aasta alguses peatama komponentide nappuse tõttu osa tootmisest, nentis Suurbritannia ühe suurima logistikafirma Cleveland Group tegevjuht Andrew Thompson logistikauudistele.
  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 17:15
Kuidas jõudis üle poole tonni kaaluv Estonia klaver tervelt Pariisi Notre-Dame’i katedraali?
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele