Globaalsed ümberkorraldused laevanduses: MSC keskendub Aasiale, Maersk ja Hapag-Lloyd USA-le
Šveitsi-Itaalia laevandusettevõte MSC teatas partnerlusest Aasia laevaomanike alliansiga, kuhu kuuluvad Jaapani ONE, Lõuna-Korea HMM ja Taiwani Yang Ming. Maerski ja Hapag Lloydi värske allianss Gemini sai aga samal ajal loa tegutseda USA turul.
MSC teatel hõlmab koostöö nii Põhja-Euroopa kui ka Vahemere sadamaid.
Foto: MSC
MSC liitumine Aasia alliansiga koos kolme sealse ettevõttega tugevdab koostööd Vaiksel ookeanil ja aitab tõhusamalt laieneda Euroopa suunalistele marsruutidele. MSC teatel hõlmab koostöö nii Põhja-Euroopa kui ka Vahemere sadamaid.
Lääne ja Hiina vahelised pinged on pannud Kagu-Aasia tööstus- ja logistikavaldkonna võtmetegijaid võimalikke riske ennetama ning otsima uuteks arendusteks alternatiivseid asukohti. Üheks selliseks keskuseks on muutumas Laos, kirjutab Transport Intelligence (Ti)
Veebiportaal PortEconomics koostas edetabeli, milles on näidatud Euroopa Liidu 15 suurima konteinerisadama aastane TEU (20-jalaste konteinerite ekvivalent) kasv 2024. aasta esimese kuue kuu jooksul. Selgub, et suurima hüppe on teinud Hispaania ja Portugali sadamad, tõsise kukkumise aga Kreeka Piraeuse sadam.
Juunis ulatus Aasiast Euroopasse suunduvad konteinerite maht 1,59 miljoni TEU-ni, mis tähendab 8% kasvu võrreldes eelmise aastaga. Kaubavoogude pidev kasv Euroopa suunal on toimunud juba 16 kuud järjest ja seda vaatamata Punase mere kriisile ja hüppeliselt kasvanud lennukaubavedude mahule.
Saksamaa suurim ametiühing Verdi teatas, et toetab Schenkeri logistikaüksuse müügi puhul mitte samas valdkonnas tegutsevat Taani DSVd, vaid hoopis erakapitali investeerimisfirma CVC Capitali ja hoiatas, et kui Schenker müüakse DSVle, jäävad tuhanded inimesed Saksamaal tööta.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.