Autor: Tõnu Tramm • 6. august 2024

Kirdeväil: ahvatlev alternatiiv mida endiselt välditakse. Miks?

Punase mere kriisi tõttu on laevandusfirmad sunnitud taas otsima Suessi kanalile alternatiivseid kaubateid, millest lühemaid ja atraktiivsemaid on kahtlemata Kirdeväil, ehk Põhja meretee. Ometi seda ei kasutata, pigem vastupidi: juuli lõpus teatas logistikahiid MSC, et loobub Arktika marsruudist kui võimalikust alternatiivist lõplikult ja kutsus ka teisi laevaomanikke sama tegema.
Kirdeväil, ehk Põhja-meretee on kohati poole lühem, kuid suured laevandusfirmad ei soovi seda kasutada. Põhjuseid on päris mitmeid.
Foto: Wikimedia

Marsruut Shanghaist Rotterdami on läbi kirdeväila 24% lühem kui läbi Suessi kanali sõites ja ümber Aafrika sõites on see koguni üle 70% lühem. Kuid eurooplased on siiski vastumeelsed selle marsruudi kasutamisele. Miks?

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077