• 16.07.24, 14:21

Logistik: mereveohinnad on kasvanud ligi 200%, kuidas neis oludes ellu jääda?

Veohinnad on taas järsult tõusnud ning eriti tugevalt on viimase aja muutustest olnud mõjutatud välistarnetest sõltuvad firmad, kes peavad nüüd hakkama saama turuolukorras, kus näiteks Kagu-Ida ja Põhja-Euroopa vahelises kaubanduses on mereveo hinnad tõusnud 198%, tunnistas MyDello kaasasutaja Magnus Lepasalu.
MyDello kaasasutaja Magnus Lepasalu.
  • MyDello kaasasutaja Magnus Lepasalu.
  • Foto: KERTIN VASSER
“Hinnatõusu põhjuseid on küll mitmeid, kuid kiirus, millega hinnad tõusevad, tekitab turul närvilisust,” ütles logistikat digitaliseeriva MyDello kaasasutaja Magnus Lepasalu. “On selgelt tunda, et näiteks osaliselt Punase mere kriisist tingitud hinnatõus on kaasa toonud olukorra, kus eestlased lihtsalt tellivad vähem. See paneb aga ettevõtted väljakutse ette: ärilise edu nautimiseks tuleb nüüd päriselt mõista, mis on see, mida kliendid kõige enam vajavad ja ootavad.“

Seotud lood

Uudised
  • 10.07.24, 09:00
Erik Terk: Põhja-lõunasuunaline kaubavedu – kasutagem potentsiaali!
Idatransiidi äralangemise järel ei tohiks Eesti piirduda vaid kohalike vedude teenindamisega, kuna väikese turumahu tõttu muutuksid transporditeenused kehvemaks ja kallimaks, kirjutab Tallinna Ülikooli professor Erik Terk Arenguseire Keskuse väljaandes „Pikksilm“.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.07.24, 11:11
Ostu ja hankejuhtimise nelja valupunkti lahendamine annab kulude kokkuhoiu!
Õige analüüsi- ja kategoriseerimismeetodite valik aitab paremini mõista ja juhtida ettevõtte ettevõtte kulustruktuure ning optimeerida varude haldamist. Sel aastal toimuvad esmakordselt ostu- ja hankejuhtimise praktikumid, mis keskenduvad 4 peamisele valupunktile, mille lahendamine tagab kulude kokkuhoiu ning ostu- ja hanketöö tõhustamise.
Uudised
  • 04.07.24, 12:35
EL kehtestas Hiina elektriautodele ajutised tollimaksud
Euroopa Komisjon kehtestas subsiidiumivastase uurimise tulemusel ajutised tasakaalustavad tollimaksud Hiinast pärit akutoitega elektrisõidukite impordi suhtes.
Arvamused
  • 12.06.24, 14:28
Eva Killar: miks Eesti logistika ja liikuvuse valdkond vajab kiirendit?
Kliimaministeerium on võtnud südameasjaks liikuda kliimaneutraalsuse suunas ja selle eesmärgi saavutamiseks on valmimisel kliimakindla majanduse seadus. Milleks seda seadust vaja on ning mis on liikuvuse ja logistika valdkonna kiirendi, kirjutab Kliimaministeeriumi liikuvuse arengu ja investeeringute osakonna juhata Eva Killar.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele