• 17.07.24, 07:30

Kalev Kirt: veohindade pidev kasv on pannud ettevõtjaid juba täna jõulukaupu tellima

Nõudlus merevedudes on saavutanud rekordtaseme, ületades isegi pandeemia aegu. Põhjuseks asjaolu, et hinnatõusu jätku eeldades on ettevõtted hakanud kaupu pikemalt ette varuma. Mis juhtub aga siis, kui tavapärane kõrghooaeg saabub? Kas siis hinnad langevad? Või siiski vastupidi? Teemat analüüsib Flameko Forwanding`i müügidrektor Kalev Kirt.
Flameko Forwanding`i müügidrektor Kalev Kirt.
  • Flameko Forwanding`i müügidrektor Kalev Kirt.
  • Foto: Raul Mee
Selle aasta mai kuus veeti mööda merd 15.94m TEU'd, mis ületas isegi varasemat, 2021 aasta mai kuust pärit rekordit, kui elasime sügaval pandeemiaajal ja raha oli piltlikult öeldes tasuta. Praegu on see kõik aset leidmas perioodil mil pakkumine on piiratud, kuna seoses Punase mere konfliktiga on laevad sunnitud sõitma ringiga ümber Aafrika. Viimane lisab teekonna pikkusele umbes kaks nädalat ning pikem reis tähendab väiksemat reiside arvu, mida laevad teha saavad.

Seotud lood

Uudised
  • 16.07.24, 14:21
Logistik: mereveohinnad on kasvanud ligi 200%, kuidas neis oludes ellu jääda?
Veohinnad on taas järsult tõusnud ning eriti tugevalt on viimase aja muutustest olnud mõjutatud välistarnetest sõltuvad firmad, kes peavad nüüd hakkama saama turuolukorras, kus näiteks Kagu-Ida ja Põhja-Euroopa vahelises kaubanduses on mereveo hinnad tõusnud 198%, tunnistas MyDello kaasasutaja Magnus Lepasalu.
Uudised
  • 03.11.23, 07:30
Autotööstuse partneri logistika- ja ostujuht: pidime kriisi ajal looma paralleelse tarneahela
Suurtele autotööstustele allhankeid tegeva Mistra-Autexi logistika- ja ostuosakonna juhataja Mihkel Ratt tunnistas ostujuhtimise aastakonverentsil, et kui pärast sõda toorainete hinnad Euroopas hüppeliselt tõusid, võeti kurss Aasia turule. Nüüd on hinnad taas Euroopas normaliseerunud, kuid Aasia turule raja sisse tallamist jätkatakse: „see annab meile tulevikus võimaluse vastavalt globaalsele olukorrale oma tarneahel nipsust ümber lülitada.“
Uudised
  • 03.07.23, 13:02
Oliver Kotkas tarneahelate juhtimisest: kriisis võidab see, kellel on laost kaupa võtta
Viimastel aastatel on tootmisettevõtted pistnud pidevalt rinda erinevate kriisidega. Foxway operatsioonide juht Oliver Kotkas jagas mai lõpus toimunud Pärnu Tarneahelakonverentsil soovitusi ja nõuandeid, kuidas sellistes tingimustes tarneahelat juhtida. Kui oled paika pannud strateegia, et sul peab olema ka alterntiivne tarnija, siis sellel hetkel, kui kriis on käes, on see väga meeldiv tunne, kirjeldas Kotkas ettekandes.
  • ST
Saated
  • 16.09.22, 14:56
Milline on miljoneid nutiseadmeid taaskasutusse saatva Foxway tarneahel?
Kuidas vanast nutitelefonist uus "tööloom" saada? Elektroonika ringmajandusega tegelev Foxway avas hiljuti Tartus uue vanade seadmete ümbertöötlemise tehase, et teenindada aina kasvavat mahtu.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele