Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
30. mai ennelõunal suunatakse liiklus Tallinna–Pärnu–Ikla maantee kilomeetritel 122,6–125,2 Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul püsivalt uuele trassile. Lõigul jääb kehtima kiiruspiirang 50 km/h.
Tööd Sauga–Pärnu 2+2 lõigul algasid 2023. aasta novembris. Objekti valmimise tähtaeg on 2025. aasta suvi.
Foto: Transpordiamet
Liikluse suunamisega uuele trassile väheneb liikluskoormus olemasoleval teelõigul, mis võimaldab töövõtjal olemasoleva Tallinna maantee lõpu ning Ehitajate tee ja Tallinna maantee ristmiku projektikohaselt välja ehitada. Täiendavalt jätkatakse töödega liikluse all kogu trassi ulatuses, teatab Transpordiamet.
Transpordiamet ja AS TREF Nord sõlmisid lepingu Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel kilomeetritel 122,6 – 125,2 Sauga–Pärnu 2+2 teelõigu ehituseks. Suur osa 2,6 km teelõigust hakkab kulgema mööda täiesti uut trassikoridori.
2025. aastal teeb Transpordiamet teetöid kokku 1325 kilomeetril, mida on üle 200 kilomeetri enam kui eelmisel aastal. Sealhulgas jätkuvad tööd kõigil varem alustatud ehitusobjektidel. Teehoiule on tänavu eraldatud 168 miljonit eurot.
Valitsus otsustas eraldada ca 60 miljonit eurot Via Baltica Päädeva-Konuvere 13,2 km pikkuse lõigu neljarajaliseks ehitamiseks ja Märjamaa lähedale Orgitale kahetasandilise ristmiku ehitamiseks. Lisaks eraldati 2,7 miljonit eurot Saatse saapa ümbersõidu väljaehitamiseks.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.