Kaitseväe autoparki lisanduvad uued konkslift-sõidukid, mis parandavad üksuste logistilisi operatsioone ja tõstavad nende taktikalist valmisolekut. Scania G360 ja Scania G410 mudelid suudavad konkslift-süsteemi abil käia ümber erinevate konteinerite ja kaubaplatvormidega.
- Scania G360 8x4 ja 6x4 veoskeemiga logistilised sõidukid on loodud transpordi- ja varustusülesannete täitmiseks. Foto: RKIK/Kermo Pastarus
„Konkslift-sõidukid aitavad tagada varustuse õigeaegse kohalejõudmise nii rahuajal kui kriisiolukordades ning seda ka keerulistel maastikel," ütles RKIK sõidukite, tehnika ja logistika kategooriajuht Erko Sepri. „See hange on osa militaarsõidukite pargi arendamise strateegiast, mille eesmärk on uuendada ja täiustada veovõimekusi. Strateegia lõpptulemusena saab Eesti kaitsevägi enda vajadustele vastava tipptasemel tehnoloogia."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Täna saabusid Eestisse uued Mercedes-Benz Unimog U4000 tüüpi veokid, mis aitavad kaitseväel maastikul paremini täita manööver – ja luureüksuste ülesandeid. Tegemist on mitmekülgsete ja töökindlate sõidukitega, mis on tuntud oma suutlikkuse poolest toime tulla nõudlikes tingimustes.
Kaitsevägi sai 18. oktoobril kätte esimesed uued Scania G410 6x4 sadulveokid, mis tõstavad kaitseväe logistikaüksuste võimekust. Lisaks on nii selle kui järgmise aasta jooksul saabumas Eestisse teisigi uusi sõidukeid, parandamaks üksuste logistilisi ja taktikalisi võimeid, teatas Riigi Kaitseinvesteeringute Keskus.
Eesti laevaehitusettevõtte Baltic Workboats (BWB) juhitud konsortsiumi pakkumine võitis Euroopa Kaitsefondi konkursil 95 miljoni euro suuruse rahastuse, et luua Euroopa laevastikele uut tüüpi mereväe alusplatvorm.
Riigi kaitseinvesteeringute keskus (RKIK) valis militaarsõidukite soetamiseks kümne pakkuja seast välja Scania, Mercedes-Benzi ja Volvo esindajad, et varustada Eesti ja Läti jõustruktuure erinevat tüüpi sõidukitega järgmise seitsme aasta jooksul. Lepingu kogumaksumus on ligikaudu 693 miljonit eurot.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.