Jõudsalt laienev logistikaidu: Balti riigid näivad sarnased, kuid tegelikkus on midagi muud
Hiljuti lõunanaabrite juures oma meeskonda laiendanud logistikaidu MyDello kaasasutaja Magnus Lepasalu nendib, et kuigi pealtnäha on Balti riikide turud võrdlemisi sarnased, siis nõuavad need kõik siiski kohalikku ekspertiisi ja erinevat lähenemist.
“Meie visioon nii Lätis, Leedus kui ka kaugemalgi on haarata juhtiv roll logistikasektori digitaliseerimises,” ütles Lepasalu. “Logistikasektor muutub kiirelt ning lähenemised, mis töötasid aastate eest, ei ole täna enam piisavad. Tänaseks oleme Eestis saavutanud tugeva turupositsiooni ning Baltikumis, kaugemal Euroopas ja mujalegi laienemine lubab uudseid ja kuluefektiivseid lahendusi pakkuda veelgi rohkematele klientidele.”
Veohinnad on taas järsult tõusnud ning eriti tugevalt on viimase aja muutustest olnud mõjutatud välistarnetest sõltuvad firmad, kes peavad nüüd hakkama saama turuolukorras, kus näiteks Kagu-Ida ja Põhja-Euroopa vahelises kaubanduses on mereveo hinnad tõusnud 198%, tunnistas MyDello kaasasutaja Magnus Lepasalu.
Viimasel paaril kuul Punasel merel toimunud huuthide rünnakud kergitasid hüppeliselt konteineriveo hindu, ütles logistikaettevõtte MyDello eestvedaja Magnus Lepasalu.
Uuel iPhone`il olev USB-C laadimispistik on ajanud ärevusse nii bränditruud telefonikasutajad, kui kõik suuremad mobiiltelefonide tootjad, kes on sättinud ka oma uute mudelite turule tuleku samaks ajaks uue iPhone`ga. Mis on sellel kõigel pistmist logistikaga? Aga see, et kõiki neid telefone toodetakse Hiinas ja nende üheaegne laialivedu kergitab lennuvedude hindu ja kasvatab nõudlust kaubaruumile, kirjutab MyDello kliendisuhete juht Peeter Vahar.
Digitaalne logistikaplatvorm MyDello kaasas seemnevoorus (seed-round) 1,25 miljonit eurot, millega plaanib kasvatada olemasolevaid mahte Baltikumi ja Rootsi turul ning laiendada oma tegevust ka Soome ja Hollandisse.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.