Põllumeeste protestid üle Euroopa on tõsiselt häirinud kaupade normaalset liikumist, rünnatakse veokeid ja hävitatakse koormaid ja seda sageli politsei ükskõikse pilgu all. Veokijuhid on võetud sisuliselt pantvangi ning transpordifirmade kulud aina kasvavad, nendib rahvusvaheliste maanteetranspordiettevõtete liit IRU.
- Põllumeeste protestide alla kannatavad kõige enam kahju mitte milleski süüdi olevad transpordi- ja logistikafirmad. Foto: IRU
Viimastel kuudel toimunud põllumajandussektori protestilaine kasutab üle kogu Euroopa sarnast taktikat: blokeeritakse peamisi kaubateid, sealhulgas maanteid, piiripunkte, logistikakeskuseid ja sadamaid. Sellise tegevuse ainus eesmärk on häirida transporti ja peamist kahju kannatavad mitte milleski süüdi olevad transpordifirmad, teatab IRU oma pöördumises.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Poola põllumehed on tuvastanud, et transiidina Ukrainast läbi Poola Leetu imporditud teravili jõuab illegaalselt Poola turule tagasi. Sel põhjusel otsustasid nad tõkestada terveks nädalaks traktoritega ka Budziska (Kalvarija) piiripunkti Leedu-Poola piiril.
Suured laevandusfirmad sõidavad raketitabamuse hirmus Aasia-Euroopa liinil juba mitu kuud ümber Aafrika, mis omakorda on pannud aktiivsemalt tegutsema Lääne-Aafrika piraadid. See kasvatab merevedude hinda veelgi ja nõnda pole imestada, et aina enam ettevõtteid suunavad oma kaubad tagasi läbi Venemaa kulgevale raudteele.
Täiendatud!
Kui paar päeva tagasi ulatusid veokite järjekorrad Poola-Ukraina piiripunktides 40 km pikkuseks, siis tänaseks, 5. septembriks, on need veninud juba 50 kilomeetrini. Poola ja Ukraina ametnikud loobivad süüdistusi üle piiri edasi-tagasi nagu Pontut "Kuulsuse narrides" ning veokijuhtide kannatus on lõplikult katkenud. Otsustati alustada protestidega ning üks Poola piiripunkt blokeerida.
Veokijuhtide protestid Poola-Ukraina piiril jätkuvad ning pinged kahe riigi vahel aina teravnevad: mängu on tulnud juba süüdistused illegaalse relvaveo võimalustest ning poolakate soov lõpetada Ukraina autovedajate viisavaba piiriületus Euroopa Liitu.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.