"Jõulist taastumist kuskilt ei paista," nendivad konservatiivselt sügisesse vaatavad logistika- ja veofirmad, kes tunnevad impordi-ekspordi kahanemise statistikat oma töös vahetult, kirjutab Äripäev.
Kuna Euroopa riikide majandused on ebastabiilsed, siis ettevõtted on hakanud rohkem tähelepanu pöörama Aasia ja USA turgudele.
Foto: Andras Kralla
„Kui me võtame absoluutnumbrites, siis tahaks loota, et hullemaks kui juulis ja augustis meil olukord ei lähe,” vastas logistikaettevõtte DSV Estonia juht Alvar Tõruke Äripäeva küsimusele, kas turu madalpunkt on juba käes.
Kaupade eksport kahanes juunis eelmise aasta sama kuuga võrreldes jooksevhindades 14 protsenti, Eesti päritolu kauba eksport aga koguni 20 protsenti, teatas statistikaamet.
Konsultatsioonifirma PricewaterhouseCoopers (PwC) koostatud "Transport & Logistics Barometer" raporti kohaselt vähenes globaalses logistika- ja transpordisektoris 2023 esimesel poolaastal ühinemiste ja ülevõtmiste arv kolmandiku võrra ning tehingute väärtus langes neli korda. See on viimase kümne aasta madalaima tase.
Logistikahiiud ONE, COSCO ja OOCL käivitavad Lõuna-Ameerika - Euroopa liinil ühise „Latin East-Coast Europe Express“ (LUX) teenuse, millega visatakse kinnas Euroopa operaatoritele MSC, Maersk Line, CMA CGM ja Hapag-Lloyd, kes on siiani sellel suunal pea sajaprotsendiliselt domineerinud.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.