Läänemere laevafirmad mängivad jõujooni Tallinki arvel ümber
Läänemere parvlaevaliiklust aastakümneid iseloomustanud madal kasumlikkus ja suur konkurents pöördus ümber pärast pandeemiat, kui Tallink muutis pooled kruiisilaevad põgenikelaevadeks, kirjutab Dagens Industri.
Tallinki laev Silja Europa, mis 2013. oma esimesele Tallinna–Helsingi regulaarreisile suundus, on nüüd Hollandi varjupaigataotlejate kasutuses.
Foto: Andras Kralla
Koroonaaeg pani parvlaevafirmad võitlema väheste reisijate pärast ja kukutas kasumit. Vaevalt olid reisipiirangud vähenenud, kui tuli järgmine tagasilöök – Venemaa sissetung Ukrainasse. Kuna nii laevafirmade kui reisijate kulud on suurenenud, on see tekitanud taas probleeme kasumlikkusega.
Multifunktsionaalse laevaga Botnica Eesti riigile jäämurdeteenust ning avamere eritöid teostava ASi Tallinna Sadam tütarettevõtte OÜ TS Shipping nõukogu otsustas nimetada uueks juhatuse esimeheks praegune My Stari kapten Vahur Ausmees, volituste tähtajaga viis aastat alates 4. septembrist 2023.
Tallink vedas juulis võrreldes eelmise aastaga vähem reisijaid, kaupa ja sõiduautosid. Põhjus seisneb laevade väljaprahtimises ja seega hoopis sealt saadavatele tuludele keskendumises.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.