ETTA ja Autoettevõtete Liit alustavad läbirääkimisi kollektiivlepingu muutmiseks
Eesti Transporditöötajate Ametiühing (ETTA) ja Autoettevõtete Liit alustavad 27. veebruaril läbirääkimisi kehtiva sõitjateveo üldtöökokkuleppe palgatingimuste osaliseks muutmiseks. Olulise muudatusena kavandatakse läbirääkimistel leppida kokku uues töötasu alammääras.
Kavandatavat töötasu alammäära kohaldatakse nendele bussijuhtidele, kes sõidavad uute avaliku teenindamise riigihanke lepingute sõlmimise järel toimivatel bussiliinidel. Samuti on kavas üle vaadata kehtiva töötasu alammäära tähtajad.
AS Tallinna Linnatransport, Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühing (ETTA) ning Eesti Raudteelaste Ametiühing (ERAÜ) sõlmisid 2023. aasta kollektiivlepingu. See tähendab, et alates 1. jaanuarist ootab pealinna ühistranspordijuhte ees viimaste aastate suurim palgatõus.
Tallinlased eelistavad autosõitu vaatamata tasuta ühistranspordile, pealinna lähedased suurettevõtted on muutunud bussifirmadeks ning vaid kolmandikus maakondadest arvestatakse bussiliikluses inimeste tegelike liikumisvajadustega, selgus tänavusel logistika aastakonverentsil.
Statistikaameti andmetel on veokijuhtide keskmine brutopalk Eestis 1187 eurot, ehkki kõik teavad, et alla 1500 euro suuruse netopalga ei leia ükski ettevõte endale veokijuhti tööle. Kas ümbrikupalk lokkab endiselt?
Pärast juunis alanud läbirääkimisi jõudsid Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing (EMSA) ja ASi Tallinna Sadam tütarettevõte TS Laevad kokkuleppele järgneva kahe kalendriaasta kollektiivsetes töötingimustes.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.