ETTA ja Autoettevõtete Liit alustavad läbirääkimisi kollektiivlepingu muutmiseks
Eesti Transporditöötajate Ametiühing (ETTA) ja Autoettevõtete Liit alustavad 27. veebruaril läbirääkimisi kehtiva sõitjateveo üldtöökokkuleppe palgatingimuste osaliseks muutmiseks. Olulise muudatusena kavandatakse läbirääkimistel leppida kokku uues töötasu alammääras.
Kavandatavat töötasu alammäära kohaldatakse nendele bussijuhtidele, kes sõidavad uute avaliku teenindamise riigihanke lepingute sõlmimise järel toimivatel bussiliinidel. Samuti on kavas üle vaadata kehtiva töötasu alammäära tähtajad.
AS Tallinna Linnatransport, Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühing (ETTA) ning Eesti Raudteelaste Ametiühing (ERAÜ) sõlmisid 2023. aasta kollektiivlepingu. See tähendab, et alates 1. jaanuarist ootab pealinna ühistranspordijuhte ees viimaste aastate suurim palgatõus.
Tallinlased eelistavad autosõitu vaatamata tasuta ühistranspordile, pealinna lähedased suurettevõtted on muutunud bussifirmadeks ning vaid kolmandikus maakondadest arvestatakse bussiliikluses inimeste tegelike liikumisvajadustega, selgus tänavusel logistika aastakonverentsil.
Statistikaameti andmetel on veokijuhtide keskmine brutopalk Eestis 1187 eurot, ehkki kõik teavad, et alla 1500 euro suuruse netopalga ei leia ükski ettevõte endale veokijuhti tööle. Kas ümbrikupalk lokkab endiselt?
Pärast juunis alanud läbirääkimisi jõudsid Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing (EMSA) ja ASi Tallinna Sadam tütarettevõte TS Laevad kokkuleppele järgneva kahe kalendriaasta kollektiivsetes töötingimustes.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.