Kersten Kattai: autotranspordi arengust ei räägi valimisprogrammid ega arengukavad
Autotranspordi kohta pole sõnagi praegustes valimisprogrammides ja vähe leiab selle kohta ka transpordi- ja liikuvuse arengukavas, rääkis Eesti Autoettevõtete Liidu juht Kersten Kattai autovedajate aastakonverentsil ja tegi 8 ettepanekut maanteetranspordi edaspidiseks arendamiseks.
Kersten Kattai värske Autoettevõtete Liidu juhina on imestunud, et riigil sisuliselt puudub maanteetranspordi arengukava. Foto: Raul Mee
"Vaatasin üle erakondade valimisprogrammid, kus on palju teemasid, aga autotranspordi kohta seal paraku eriti kirjas pole," oli Kersten Kattai konverentsil peetud ettekandes kriitiline.
Logistikasektor on viimasel kolmel aastal tegutsenud pigem selles kategoorias, kus on läinud hästi, kuid nüüd ootavad ees keerulisemad ajad, kirjutab AS Schenker Baltikumi peadirektor ja ELEA nõukogu liige Janek Saareoks. Millised on tema valimiseelsed soovitused poliitikutele, et sektor neist raskustest ilma suuremate kaotusteta läbi tuleks?
„Ligi paarkümmend autot on meil tänaseks juba seisma jäänud, just vormistan veel ühe tubli Valgevene juhi töölepingu lõpetamist. Pole mul südant lasta rooli Usbekistanist pärit juhti, kes nägi siia tulles esimest korda elus lund. See oleks juba ohtlik teistele liiklejatele,“ võtab transpordisektoris valitseva hetkeseisu kokku perefirma Herentes AS tegevjuht Rein Aav.
Hansabuss ja AUTOSERT asuvad välja koolitama uusi tulevasi bussijuhte, mille lõpptulemusena suunduvad osalejad tööle Harjumaa bussiliinidele. Bussijuhiks õppimise kulud - 2500 eurot - katab Hansabuss.
Et kasvatada autojuhiks õppijate ja ka lõpetajate arvu, on vaja parandada veoki- ja bussijuhtide koolitamist, kuid unustada ei tasu, et ametiala populariseerimine on eelkõige selle inimese rida, kes tahab, et talle tööle tullakse, rääkis Viljandi kutseõppekeskuse direktor Tarmo Loodus. Kuidas seda kõike aga teha?
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.