Autorid: Tõnu Tramm, Harro Puusild • 5. jaanuar 2023

Bussifirmad jäid seekord ellu, kuid agoonia kestab edasi

Kui veel mullu sügisel oli selge risk, et alates novembrist jäävad osa avalikku liinivedusid teostavatest bussidest alarahastuse tõttu seisma, siis tänu üleminekule kvartaalsele indekseerimisele suudavad vedajad veel vastu pidada. Tekkinud on aga uued probleemid, mis taanduvad küsimusele, kas Eesti riik üldse suudab tasuta ühistransporti ülal pidada?
Hansabussi tegevjuht Indrek Halliste tunnistab, et praegune süsteem Eesti ühistranspordis on riigi jaoks ilmselgelt liiga kulukas ja sektor tervikuna vajaks korralikku restarti.
Foto: Hansabuss

Läinud aasta septembris toimunud Kütuseturu Aastakonverentsil tunnistasid Mootor Grupi omanik Hugo Osula ja Hansabussi tegevjuht Indrek Halliste kui ühest suust, et kui riik midagi ette ei võta, siis hiljemalt novembrist on osa riiklikke tellimusvedusid tegevatest bussifirmadest pankrotis. Põhjuseks kütusehinna - eriti maagaasihinna - plahvatuslik tõus, mille ettevõtjad olid sunnitud enda kanda võtma. Varem kogutud säästud hakkasid lihtsalt otsa saama.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077