Topeltkoormus keskkonnale: tagastatavate pakkide hulk kasvab koos e-kaubandusega
Käesoleva aasta kümne kuuga on Eesti elanikud tellinud pakiautomaatidesse 9,8 miljonit pakki, mis on 1,2 protsenti rohkem kui mullu. Tellimuste mahu suurenemine on omakorda kasvatanud ka tagastuste hulka, mis jätab arvestatava jälje ka keskkonnale.
Itella Estonia OÜ kliendikogemuse juhi Triin Parmsoo sõnul on nii pakimahtude suurenemine kui ka soov laiendada oma katvuspinda, toonud kaasa pakiautomaatide ja -punktide võrgustiku laiendamise. 2022. aastal on Itella Estonia avanud 29 uut pakiautomaati ja pakipunkti ning aasta viimase kuu jooksul planeeritakse avada veel mõned, olles sellega katvuselt teine pakiautomaatide ja -punktide võrgustik Eestis.
Omniva avab detsembris ja uue aasta alguses kaheksa tuleviku postkontorit, kus on kliendile olemas kõik vajalik seoses e-kaubanduse ja postiteenustega. Täna avab esimesena uksed postkontor Tallinna Kaubamajas.
Omniva 1000. pakiautomaat Balti riikides avati eile Vilniuses. Uus pakiautomaat on osa ettevõtte võrgustiku laienemisest ja uuendamisest, millega vahetatakse välja ning paigaldatakse lähikuudel kokku ligi 270 pakiautomaati.
Ehkki ülemaailmset tööjõukriisi ennustatakse 2030. aastaks, on probleemid tööandjate jaoks tuntavad juba täna. Käimasoleva kümnendi lõpuks on puudu ligi 85 miljonit töötajat. Põhjuseks on nii rahvastiku vananemine kui ka ootus aina paindlikuma töötamise järele. Paratamatult tuleb olukorra ja töötajate muutunud soovidega kohaneda, nendib Itella Estonia personalijuht Marita Kaidme.
Kullerteenuste sektori suuremad ettevõtted kasvatasid möödunud aastal oma müügitulu, kuid kaotasid samal ajal turuosa. See viitab teravnevale konkurentsile sektori sees ning määravaks on saanud efektiivne tegutsemine, ehk lisandväärtus töötaja kohta. Millised ettevõtted efektiivsusega kõige enam silma paistavad?
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.