Kolm aastaringi saab varsti täis, kas investeering elektrikaubikutesse on end ära tasunud?
Kullerfirma DPD Eesti oli esimene logistikaettevõte Eestis, kes võttis kommertseesmärgil kasutusele täiselektrilised kaubikud. Kolm aastaringi hakkab täis tiksuma ning esimesed elektrikaubikud lähevad juba väljavahetamisele. Kas investeering on end ära tasunud?
DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss plaanib aastaks 2025 viia kogu Tallinna kullerteenus elektrikaubikutele.
Foto: Jake Farra
DPD Eesti tegevjuhi Remo Kirss ütles otse ja ausalt, et taktikalises vaates on elektrikaubikutele üleminek äriliselt täiesti ebaratsionaalne otsus, kuid strateegilises plaanis absoluutselt õige ja vältimatu suund.
Kuigi sõiduautode maailmas käib rohepööre täiel kiirusel ning elektri-, gaasi- või hübriidauto omamine pole juba ammu enam mingi imeasi, rügab tarbesõidukite maailmas jätkuvalt tööd teha vana hea diiselmootor ja seda tõenäoliselt veel hulk aastaid.
Ilma suurema üllatuseta tekib logistikasektori keskkonnajalajälg ligikaudu 80% ulatuses transpordist. Omniva juhatuse liige Kristi Unt annab ülevaate logistika- ja postivaldkonna keskkonnasäästu potentsiaalist ning ökoloogilise jalajälje vähendamisest tehnoloogia abil.
Kullerteenuste sektori suuremad ettevõtted kasvatasid möödunud aastal oma müügitulu, kuid kaotasid samal ajal turuosa. See viitab teravnevale konkurentsile sektori sees ning määravaks on saanud efektiivne tegutsemine, ehk lisandväärtus töötaja kohta. Millised ettevõtted efektiivsusega kõige enam silma paistavad?
Riigil puudub rohepöörde nõudmiseks strateegia – elektrihinnad tõstsid särtsutoitel kaubiku sõidukilomeetri hinna diiselkaubiku tasemele, kuid oma territooriumile päikesepaneelide lisamist ei luba riigi asjaajamine samuti teoks teha, nendib kullerettevõtte DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.