Analüüs: roheenergial kaubikuid on Eestis mikroskoopilised 0,6 protsenti
Kuigi sõiduautode maailmas käib rohepööre täiel kiirusel ning elektri-, gaasi- või hübriidauto omamine pole juba ammu enam mingi imeasi, rügab tarbesõidukite maailmas jätkuvalt tööd teha vana hea diiselmootor ja seda tõenäoliselt veel hulk aastaid.
Senine küllaltki madal surugaasi (CNG) hind on nüüd tõusnud kaks korda ning hinnaeelis diisli ees on kadunud. Ka ei pea Euroopa Liit gaasil töötavaid sisepõlemismootoreid eriliseks ja olulisi soodustusi ei ole ette nähtud ka tulevikus.
Karmistunud heitmenormide tõttu vahepeal müügilt kadunud, kuid N1G-kategooria kaubikuna Euroopa turule tagasi vingerdanud Suzuki Jimnyst vahvamat tarbesõidukit Eestis ilmselt ei leia.
Viiendat põlve metsakasvataja ning metsaomanik ja täpsussaagimise maailmameister Taavi Ehrpais katsus ja katsetas Äripäeva palvel kahel päeval John Deere’i kinnise kabiiniga UTV-d.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.