Uus trend logistikas: kaup Hiinast Euroopasse mööda maanteed
Mere- ja raudteevedude pikad tarneajad on sundinud aina rohkem ettevõtteid kaaluma võimalust tuua kaup Hiinast kohale mööda maanteed. Esmapilgul absurdne mõte aga segastel aegadel karm tegelikkus, kui vaadelda ühe Skandinaavia suurettevõtte näidet.
Konteiner läbib Šanghaist Rootsi mööda maanteid 13 462 km ja sõit kestab 35 päeva.
Foto: Adobe Stock
Tavaline konteinerhaagisega veok asub Šanghaist teele ja sõidab risti läbi terve Hiina Kasahstani Dostõki piiripunkti. Sealt edasi läbi Kasahstani Kaspia mere äärsesse Aktau sadamasse, selja taha on jäänud 8690 km.
Hiina suured logistikafirmad on üha enam Euroopas kanda kinnitamas, et globaalseid tarneahelaid paremini enda kontrolli alla saada. „Kindlasti tuleb ka mitmeid üleostmisi, mis on tõsine tormihoiatus siinsetele logistikafirmadele,“ tõdes Aberg Expressi juht ja omanik Kaspar Soidla saates „Ärikliendid roolis“.
Üha enam Euroopa suuri logistikafirmasid annavad teada uute raudteeliinide avamisest Hiina ja Euroopa vahel, mis väldivad Venemaad ja Valgevenet. Eesti logistikute hinnangud uute liinide osas on veel valdavalt pessimistlikud, kuid nagu näitab Soome Nurminen Logisticsi Trans-Kaspia kaubaliini populaarsus, siis kõrvale heita seda kanalit ka ei saa.
Logistikaplatvorm MyDello ei ole Trans-Kaspia raudteekoridori oma paketti veel lisanud ning seda üsna mitmel põhjusel. Peamiseks neist on aga prognoosimatus tarneaegade suhtes, kirjutab MuDello müügijuht Karl Erik Vanem.
CF&S Estonia tegevjuht Tiit Arus tunnistab, et uued Venemaad ja Valgevenet vältivad Trans-Kaspia raudteeliinid Hiinast Euroopasse ei ole siinsele piirkonnale kuigi atraktiivsed – hinnad on mereveoga võrreldes kõrgemad ja tarnekindlus üsna heitlik.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.