Autor: Tõnu Tramm • 25. august 2022

Trans-Kaspia kaubakoridor – kas pelgalt “haip” või arvestatav alternatiiv?

Üha enam Euroopa suuri logistikafirmasid annavad teada uute raudteeliinide avamisest Hiina ja Euroopa vahel, mis väldivad Venemaad ja Valgevenet. Eesti logistikute hinnangud uute liinide osas on veel valdavalt pessimistlikud, kuid nagu näitab Soome Nurminen Logisticsi Trans-Kaspia kaubaliini populaarsus, siis kõrvale heita seda kanalit ka ei saa.
Hiinast Skandinaaviasse suunduvate konteinerite laevale laadmine Bakuu sadamas.
Foto: Caliber.az

“Kogu suur jutt ja “haip”, mis on olnud uutest Venemaast mööda minevatest lõunakoridoridest, on olnudki puhtalt “haip”. Reaalsuses need töötavad väga kehvasti, hinnad on kõrged ja veoajad 50–60 päeva kanti. Regulaarseid väljumisi ei ole,” on Hiina-Euroopa kaubavedudega tegeleva Flameko Forwandingi tegevjuht Kalev Kirt kriitiline. Ta tunnistab, et nende ettevõte on üks väheseid Eestis, kes ei pannud pärast sõja algust Ukrainas raudteeveo teenust Hiinast Euroopasse kinni.

Sisu on kättesaadav ainult tellijale.
Lugemiseks logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077