• 10.03.21, 12:10

Riigikontroll: lonkav tasuta transport läheb järjest kulukamaks

Inimestele tasuta bussisõit läheb riigile järjest kulukamaks ega pole inimesi autodest bussidesse meelitanud, leiab maakondlikku ühistransporti analüüsinud riigikontroll oma auditis.
Riigikontrolli hinnangul häirivad maakondades ühistranspordi kasutamist ebasobiv liinivõrk ja maakonnakeskuses vajalikke asjatoimetusi välistavad väljumisajad.
  • Riigikontrolli hinnangul häirivad maakondades ühistranspordi kasutamist ebasobiv liinivõrk ja maakonnakeskuses vajalikke asjatoimetusi välistavad väljumisajad.
Lisandunud liinikilomeetrite taga on seegi, et äriettevõtted pole suutnud n-ö tasuta transpordiga konkureerida ja on pidanud tegevuse lõpetama.
Riigikontroll märgib auditis, et 2018. aasta teisel poolel toonase valitsusliidu leppe alusel käima pandud elanikele tasuta ühistransport tähendab riigile igal aastal üha suuremat kulu. Prognoosid näitavad, et rahavajadus maakondliku bussitranspordi korraldamiseks on 2021. aastal 52,1 miljonit eurot, mis järk-järgult suureneb 2024. aastaks 64,6 miljonini, on kirjas riigikontrolli auditis. Enne inimestele 0eurose piletihinnaga maakondliku ühistranspordi võimaldamist toetas riik maakondlikku bussitransporti 2017. aastal 21,9 miljoni euroga.
0eurose piletihinna võimaldamise üks eesmärke oli soov suurendada ühistranspordi kasutajate hulka, jätkab riigikontroll. Transpordi arengukavas 2014–2020 oli seatud eesmärk tõsta ühistranspordi kasutajate osakaal tööl käijate hulgas aastaks 2020 suuremaks või võrdseks 25%ga. Seda eesmärki ei ole praeguse korralduse ja elanikele tasuta transpordi võimaldamisega saavutatud, väidab riigikontroll. Küll aga peatus ja stabiliseerus paariks aastaks ühistranspordi kasutajate osakaalu vähenemine ning see on positiivne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teine eesmärk oli muuta maakonnasisene liikumine maapiirkondade elanikele taskukohasemaks. Transpordiameti andmetel kasvas sõitjate arv 2019. aastaks võrreldes 2018. aastaga 15%, mis ameti hinnangul on lisandunud peamiselt just varasemate sõitjate arvel. Oma mõju oli ka näiteks sularahapettuste tõttu varem statistikas kajastamata sõitjate lisandumisel ja kommertsliinide sulgemisel.
Loe pikemalt Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele