Juunis müüdi Eestis ligi 600 uut sõiduautot rohkem kui mais ja ligi kaks korda enam kui aprillis.
- Uute sõiduautode turg on hakanud jõudsalt kosuma. Foto: Andres Haabu
Uusi sõiduautosid anti juunis klientidele üle 1602, mis jääb küll eelmise aasta juunikuu tulemusele alla 33,9%, aga langus oli siiski ligi kaks korda väiksem võrreldes aprilli ja mai numbritega. Esimese poolaastaga on Eestis müüdud kokku 9133 uut sõiduautot, mida on 34,5% vähem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
AMTELi tegevjuht Arno Sillat sõnas, et Eesti autoturg väljub vähehaaval kriisist. "Trend on positiivne, paraku küll momendil veel põhiliselt eraisikute arvelt. Ettevõtted on seni oma parkide laiendamiste ja uuendamiste osas tagasihoidlikud, kuid see on erinevaid võimalikke tulevikustsenaariume arvestades ilmselt ka mõistlik," kommenteeris Sillat.
Ta lisas, et uute sõiduautode osas domineerib endiselt bensiinimootoriga sõiduk, diiselmootoriga sõidukeid ostetakse vähem, kuid jõudsalt on kasvanud elektri- ja hübriidsõiduautode osakaal (juuni müügis 14%). "Loomulikult on täiselektriliste autode müüki aidanud lükata riiki poolt jagatud müügitoetus, mille abil soetatud masinad vähehaaval klientideni jõuavad. Mõistlike ja rahulike arengustsenaariumide rakendumisel hakkab autoturg sügisel jõudma eelmise aasta numbritele lähedale, tõusma hakkab ka tööautode müük. Negatiivsuse aeg on loodetavasti läbi, nüüd oleme positiivsed," ütles Sillat.
Segmentidest oli juunis jätkuvalt suurim osakaal keskmistel maasturitel, mis moodustasid 29,2% kõigist müüdud uutest sõiduautodest. Teiseks enim eelistati väiksema keskklassi autosid (22,2%). Hübriidautosid müüdi 228, elektriautosid anti klientidele üle 25 ja CNG gaasiautosid 68.
Automarkidest oli juunis populaarseim Toyota 284 autoga, järgnesid Škoda 250 ja KIA 150 müüdud sõiduautoga. Toyota haaras kaks kõrgeimat kohta ka mudelite edetabelis – RAV4 läks kaubaks 134 ja Corollat 78. Kolmandat kohta jagasid 66 müüdud autoga kaks Škoda mudelit, Kodiaq ja Octavia.
Koroonaviiruse pandeemiast tingitud langus räsib aga jätkuvalt tarbesõidukite turgu ja juunis müüdi Eestis tarbesõidukeid 59,1% vähem kui eelmisel aastal. Esimese poolaasta tulemused näitavad 39,1% langust võrreldes möödunud aasta esimese kuue kuuga. Populaarsematest markidest moodustasid esikolmiku Citroen (58 sõidukit), Renault (49) ja Peugeot (31). Veokite segmendis oli edukaim Scania.
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele