Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Konkurentsiamet soovitab Elektrilevi laadimisvõrgustiku tükeldada ja müüa
Elektriautode laadimisvõrgustiku kuulumine Eesti Energiale kätkeb konkurentsiameti hinnangul mitmeid konkurentsi takistavaid asjaolusid ning hiljuti Enefit Bolti nimel all turule toodud võrgustik tuleks tükkhaaval maha müüa.
"Tõenäoliselt oleks raske ette kujutada olukorda, kus näiteks Eesti kütuse jaeturul tegutseks vaid üks põhiline tanklakett ja igasugune konkurents puuduks või oleks tugevalt häiritud, selline olukord oleks äärmiselt vaenulik tarbija suhtes."
Foto: Andras Kralla
Põhiline vastuolu Eesti Energia võrguettevõtja Elektrilevi soovis elektriautode võrku arendada on seotud Euroopa Liidu direktiiviga, mille järgi tuleks Enefit Volti laadimisvõrgustik panna avalikule enampakkumisele. Kui konkurentsiameti hinnangul võib ka enampakkumise tulemusel tekkida turule üks liiga suur tegija.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.