• 10.10.19, 14:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Neste tõmbas uue kütuse tankurilt katte

Täna tangiti Neste tanklas diiselautodesse ja veokitesse kütust, mis on toodetud jäätmetest ja jääkidest.
Neste Eesti juht Dennis Antamo ja Rahvusooper Estonia juht Aivar Mäe.
  • Neste Eesti juht Dennis Antamo ja Rahvusooper Estonia juht Aivar Mäe. Foto: Liis Treimann
Neste Eesti juht Dennis Antamo eemaldas katte Eesti esimeselt üleni taastuvatest allikatest toodetud diislikütuse tankuritelt.
Foto: Liis Treimann
Foto: Liis Treimann
27 fotot
  • Foto: Liis Treimann
„Selleks, et täita kliimaeesmärke, peame kasutama kõiki alternatiive. Täna on meie teedel ja tööstusettevõtetes kasutuses arvukalt diiselmootoriga sõidukeid ja tehnikat. Et muuta need mootorid rohelisemaks, pakume toimiva lahendusena välja diislikütuse, mida valmistatakse vaid täielikult taastuvatest toorainetest. Neste MY on kütuseturu uusim innovatsioon, alates tänasest on see saadaval ka Eestis,“ ütles Antamo.
Neste MY kasutamine vähendab õhku paisatavate kasvuhoonegaaside hulka 90% ning see taastuvtoorainest kütus on sobilik kõigile diiselmootoritele, isegi neile, mille kütusepaagil on märk „no bio“.
„Kui segada seda diislikütust tavalisse fossiilsesse kütusesse või kasutada Neste MY-d iseseisva kütusena, annab see võimaluse ettevõtetele ja kodumajapidamistel reguleerida oma ökoloogilist jalajälge ilma mahukate investeeringuteta autoparki,“ lisas Dennis Antamo.
Neste MY-d toodetakse teise põlvkonna taastuvtoorainest diislikütusest HVO (Hydrotreated Vegetable Oil). HVO on säilimiskindel, külmakindel kuni -32 kraadi, ilma fossiilsele kütusele iseloomuliku lõhnata ning kasutatav ka iseseisva kütusena.
"Hea meel on hakata pakkuma Soomes täielikult taastuvtoorainest toodetud diislikütust alternatiivse võimalusena ka Eestis elavatele ja Eestist läbi sõitvatele autojuhtidele. Meie kogemus üle lahe näitab, et tanklates, kus Neste MY kütus on täna müügil, valib keskkonnasõbralikuma diislikütuse iga viies diiselmootoriga sõiduki juht,“ rääkis Neste teenuste ja turunduse äriüksuse asepresident Panu Kopra.
Neste on maailmas kolmas jätkusuutliku tööstusega suurkorporatsioon. 2018. aastal hoidis Neste keskkonnasäästlike tegevustega ära 7,9 miljoni tonni kasvuhoonegaaside õhku paiskamise.
AMTELi juht Arno Sillat ütles, et uus kütus on intrigeeriv ja hoolitseb selle eest, et turg ei muutuks liiga ühekülgseks. Uus kütus võimaldab Neste teatel vähendada õhku paiskuvate kasvuhoonegaaside hulka 90%.
Estanc läks uuele kütusele üle
Ühe esimesena Eesti ettevõtetest on kogu oma vastavas autopargis Neste MY Renewable Dieselile üle läinud Estanc.
”Estanc järgib jätkusuutlikkuse põhimõtteid, mis toetuvad ÜRO Kestliku Arengu eesmärkidele. Meie fookusteemadeks on tervis, loodus- ja elukeskkond ning energia. Kasutame nii oma kontoris kui ka tootmises elektrit, mis on toodetud 100% taastuvatest energiaallikatest. Neste MY pakub meile võimalust viia ka meie tootmisseadmed- ja masinad üle keskkonnasõbralikule alternatiivile – kütusele, mille eluringi keskkonnamõju on kuni 90% väiksem kui fossiilsetel kütustel. Kasutame aastas üle 15 000 liitri diislit ning tänu sellele, et vahetame kütuse ümber, saame anda oma panuse, et meie tegevusest lähtuv negatiivne mõju keskkonnale oleks minimaalne,“ ütles Estanc AS-i jätkusuutlikkuse koordinaator Erika Pihl.
Alates 10. oktoobrist on Neste MY taastuvtoorainest diislikütus müügil Tallinnas Neste Kadaka tanklas (Kadaka tee 60). Uue kütuse liitrihind on 1,89 eurot. Neste on saatnud pöördumise nii Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile, kui Rahandusministeeriumile palvega käsitleda uut 100% taastuvainetest toodetud kütust samalaadselt, kui käsitletakse biogaasi, mille aktsiisimäär on 10% fossiilse diislikütuse aktsiisist.
Sellisel juhul langeks HVO kütuse hind oluliselt ning selle laiem tarbimine aitaks kogu Eesti transpordisektoril täita kiiremini kohustuslikke kliimaleppeid. Aktsiisierisused on HVO kütusele sisse viidud ka Soomes.

Seotud lood

  • toostusuudised.ee
  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele