• 29.08.19, 13:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Isejuhtiv buss alustas Kadriorus reisijate vedu

Selle nädala keskel alustas Kadrioru pargis regulaarset opereerimist isejuhtiv buss, mis viimase miili lahendusena ühendab Kadrioru trammipeatuse Kumuga. Tegemist on esimese pikema pilootprojektiga Eestis.
Bussisõit Kumusse ja tagasi on reisijatele tasuta.
  • Bussisõit Kumusse ja tagasi on reisijatele tasuta.
  • Foto: Tõnu Tramm
Prantsuse firma Navya toodetud buss, mis Eestisse on jõudnud Taani ettevõtte holo abiga, veab reisijaid teisipäevast pühapäevani vahemikus kell 10-13 ja 14-16. Neljapäeviti, mil Kumu on avatud kella 20.00, samuti laupäeviti ja pühapäeviti, lisandub veel õhtune vahetus, mille lõplik graafik pannakse paika vastavalt nõudlusele.
Bussi marsruut kulgeb mööda Weizenbergi tänavat Kumuni, sealt Mäekalda, Koidula ja Poska tänavat mööda tagasi Weizenbergi tänavale. Bussipeatused paiknevad Katharinenthali kohviku ees, Kadrioru Kunstimuuseumi kõrval, Kumu juures Weizenbergi ja Mäekalda tänava nurgal ning Miiamilla lastemuuseumi juures. Bussi pardal on ka operaatorid, kelleks on Tallinna Tehnikaülikooli üliõpilased, kes tagavad bussi ohutu sõidu ja vastavad bussiga seotud küsimustele.
Tallinna Transpordiamet ja Tallinna Tehnikaülikool katsetavad isesõitvat bussi Interreg Baltic programmist rahastatava projekti Sohjoa Baltic raames, mille eesmärgiks on uurida, tutvustada ja piloteerida isejuhtivaid elektrilisi minibusse osana ühistranspordist, eelkõige nn esimese ja viimase miili ühenduse võtmes. Projekt loob teadmust ja kompetentsi selleks, et organiseerida ühistransporti keskkonnasõbralikult ja nutikalt. See pakub ka õiguslikke ja organisatoorseid juhiseid, et isejuhtivate sõidukite teenuseid kõige efektiivsemal moel korraldada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinn on Kongsbergi ja Helsingi kõrval üks kolmest linnast, kus bussi opereerimine toimub pikema perioodi jooksul (⁓6 kuud). Projekti partnerid on Eestist, Soomest, Rootsist, Norrast, Taanist, Poolast, Saksamaalt ja Lätist. Rohkem infot projekti kohta leiab aadressilt www.sohjoabaltic.eu

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele