Maanteeameti eksamineerijad tegid täna Kadriorus mitu ringi Navya isejuhtiva bussiga ning teatasid lõpuks, et buss sooritas sõidueksami igati edukalt. Isejuhtiv buss hakkab Kadriorus regulaarselt sõitma alates 27. augustist. Siiski, vaid ühel tingimusel.

- Isejuhtiva bussi liinile laskmise eesmärgiks on vedada kunstihuvilisi trammipeatusest KUMU-sse ning täiustada selle käigus isejuhtivate sõidukite tarkvara.
- Foto: Tõnu Tramm
„Meie poolt takistusi tema liinile laskmiseks ei ole,“ teatas Maanteeameti eksamiosakonna peaspetsialist Priit Tamra pärast mitut tiiru Prantsuse päritolu isejuhtiva Navya bussiga. Küll aga kaasneb sellega siiski üks tingimus: päris ihuüksi, ilma operaatorita teda hetkel veel liinile lubada ei saa.
„Probleem pole mitte niivõrd selles, et ta kellelegi otsa sõidaks, sest inimesed tunneb ta väga hästi ära ka siis, kui keegi ootamatult ette astub ning ta suudab sellises olukorras sujuvalt ja ohutult seisma jääda. Pigem on küsimus selles, et kui keegi näiteks pargib mingi tänavajupil tee liiga kitsaks või esineb teisi „anomaaliaid“, millega tema programm arvestanud pole. Siis arvab buss, et turvalisuse huvides on tal mõistlikum ohu kadumiseni lihtsalt seisma jääda. Nagu pakirobot ülekäigurajal. Sellistel puhkudel peab operaator korraks juhtimise üle võtma, et bussiliiklus tõrgeteta toimiks.“

- Maanteeameti eksamiosakonna peaspetsialist Priit Tamra luges eksami sooritatuks, kuid seda siiski vaid koos operaatoriga, kes bussis kaasa sõidab.
- Foto: Tõnu Tramm
Kokku hakkavad bussis vahetustega kaasa sõitma neli operaatorit, kes on kõik tehnikaülikooli taustaga ning saanud koolitust Skandinaavias, kus sama tüüpi bussid juba mõnda aega sõidavad. Üks operaatoritest on Karl Läll, kelle sõnul ongi nende tööks pigem süsteemi täiendamine, võimalike veakohtade kaardistamine ning info regulaarne juhtimiskeskusesse edastamine.
„Need bussid on suutelised täiesti iseseisvalt ringi ära tegema aga süsteem vajab ilmselgelt veel täiustamist ja buss õpetamist. Täna näiteks oli üks koht, kus üks auto oli parkinud tänava pooleldi kinni ja seal ma pidin ise vahepeal juhtimise üle võtma,“ lausus Läll.
Isejuhtiv buss hakkab sõitma ringmarsruudil Weizenbergi-Mäekalda-Koidula-Poska, ehk piltlikult öeldes aitab lahendada ümber Rahvapargi sõites „viimase miili“ küsimust KUMU külastajatele, kes saabuvad Kadriorgu trammiga. Liinil on neli kindlat peatust, suvalises kohas ta rahvast peale võtma ei hakka.
Samuti loodetakse, et isejuhtiv buss aitab vähendada pisut ka tihedat taksoliiklust Weizenbergi tänaval, sest enamik turistidest eelistavad KUMU-sse sõita just taksoga. Isejuhtiv buss võiks aga kujuneda omakorda atraktsiooniks ka turistidele. Linnavalitsus on omalt poolt lubanud teha Koidula tänavat väheke siledamaks, sest praegu on selle tänava seisukord selle bussi jaoks pisut liiga ebatasane.
Loe samal teemal pikemalt 27. augustil ilmuvast Logistikauudiste erilehest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Täna avaldati Riigihangete registris hange „Isejuhtiva bussi üür SOHJOA Baltic projekti raames kuni kaheteistkümneks kuuks”. Esialgu on plaan panna üks isejuhtiv buss alates 1. aprillist 2019 sõitma Kadriorgu marsruudil A. Weizenbergi algusest kuni KUMU-ni.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.