Täna avaldati Riigihangete registris hange „Isejuhtiva bussi üür SOHJOA Baltic projekti raames kuni kaheteistkümneks kuuks”. Esialgu on plaan panna üks isejuhtiv buss alates 1. aprillist 2019 sõitma Kadriorgu marsruudil A. Weizenbergi algusest kuni KUMU-ni.

- Helsingis avati esimene robotbussiliin juba eelmise aasta mais.
- Foto: SOHJOA Baltic
Tallinna Transpordiamet koostöös TalTechiga osaleb isejuhtiva bussi projektis nimega „SOHJOA Baltic“. Sohjoa Baltic uurib, tutvustab ja pilotiseerib isejuhtivaid elektrilisi minibusse kui osa ühistranspordist, eelkõige nn. esimese või viimase miili ühenduse võtmes.
Projekt loob teadmust ja kompetentsi selleks, et organiseerida ühistransporti keskkonnasõbralikult ja nutikalt. See pakub samuti ka õiguslikke ja organisatoorseid juhiseid, et kuidas isejuhtivate sõidukite teenuseid kõige efektiivsemal moel korraldada. Sohjoa Baltic toob väikesed isejuhivad bussid näidismarsruutidele kuues läänemere piirkonna linnas.
Transpordisektoris on oodata murrangulisi muudatusi, kus suur osa turust jagatakse ümber seoses tehnoloogia arengu (isejuhtivad sõidukid) ning uute ärimudelitega (nt sõidujagamine). Eestil, kui maailmas tunnustatud digiriigil, tekivad sellega seoses võimalused majanduskasvuks.
„Ettenägelik on maailma transpordi- ja logistika arengutes kaasa lüüa ning seda mitte ainult poliitiliselt, vaid ka tehnoloogiliselt, juriidiliselt ja väärtusloomes ja teistele riikidele suuna näitajana,“ kommenteeris Tallinna Kalle Klandorf . „SOHJOA Balticu projekt, mis toimub Tallinnas, on üks teerajaja sellistes innovaatilistes lahendustes.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.