• 11.06.19, 10:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uued liiklusmärgid lõid Tammmsaare teel korra majja

Sõidukiirust kehtestavad elektroonilised liiklusmärgid vähendasid Tammsaare teel suurte ja ohtlike sõidukiiruste ületamiste arvu ligi 50% ning täpselt ettenähtud kiirusel sõitvate autode arv suurenes 5% võrra. Liiklejate hinnangul ei ole see aga tingitud üksnes elektrooniliste märkide imet tegevast jõust, vaid pigem varasemast mitmetimõistetavast lahendusest.
Tammsaare tee elektroonilised kiirusepiirangu märgid ei jäta enam juhtidele võimalust asju valesti mõista.
  • Tammsaare tee elektroonilised kiirusepiirangu märgid ei jäta enam juhtidele võimalust asju valesti mõista. Foto: Postimees/Scanpix
„Mõõtmise tulemused Tammsaare teel, enne ja pärast elektrooniliste kiiruspiirangu märkide paigaldamist, näitasid selgelt, et sõidukiirust kehtestavad elektroonilised liiklusmärgid suurendavad liiklusohutust,“ ütles Tallinna Transpordiametit kureeriv abilinnapea Andrei Novikov.
Eriti suurte ja ohtlike sõidukiiruste ületamiste arv vähenes peale elektrooniliste liiklusmärkide kasutusele võtmist ca 50% (50 km/h alas ületamised vahemikus 71-80 km/h vähenesid ca 50%). Tänaseks on elektrooniliste liiklusmärkide paigaldamist möödunud üks kuu ning liikluspilt on muutunud rahulikumaks ja sujuvamaks.
Lubatud sõidukiiruste ületamised märkide mõjupiirkonnas silmnähtavalt vähenenud. Kuigi 44% juhtidest ületab ka peale elektrooniliste liiklusmärkide käiku andmist lubatud sõidukiirust, siis on need sõidukiiruste ületamised oluliselt väiksemad võrreldes varasema ajaga ning ületamised jäävad kuni +10 km/h piiresse.
Võidusõit põhimõttel, kes jõuab esimesena järgmise foorini ei ole muu kui põhjendamatu ohuolukorra loomine,“ kommenteeris abilinnapea Andrei Novikov. „Eriti oluline on juhtidele meelde tuletada fakti, et lubatud sõidukiiruse ületamine muutub kiiresti tapjakiiruseks, kuid aja võitu ei sellest ei tule, kuna võidetud aja nullib taas ära järgmine või ülejärgmine valgusfoor,“ lisas Novikov.
Arvukate katsete tulemusena on selgunud, et kui 50 km/h tunnis liikuva sõiduki juht suudab enne ootamatult teele jooksnud inimest sõiduki peatada siis juba 60 km/h liikuv sõiduk enam pidama ei saa ja järgneb kokkupõrge, mis pooltel juhtudel lõpeb jalakäijale surmaga.
Varasem lahendus oli poolik
Tallinna liiklusolusid läbi ja lõhki tundev taksojuht nentis logistikauudistele, et loomulikult on elektroonilised märgid paremini nähtavad kui tavalised, kuid pigem oli Tammsaare teel valitsenud korralagedus põhjustatud varasematest mitmeti mõistetavatest kiirusepiirangu märkidest.
„Selle asemel, et vahetada 70 km/h liikluspiirangut kehtestavad märgid 50 km/h märkide vastu, et muudatus oleks kõikidele üheselt mõistetav, lisati neile lihtsalt valge tahvel, mis lubas sõita 70 km/h ainult õhtul ja öösel. Inimesed ei pannud seda tahvlit tähelegi. Nähti vaid silmanurgast, et 70 km/h piirangu märk on endiselt üleval ja sellest, et midagi oleks muutunud, ei saanud nad arugi. Linnale juriidiliselt korrektne lahendus aga liiklusvoo aeglustamiseks ilmselgelt ebapiisav. Nüüd on juba kaugelt näha, et 50 km/h on lubatud ja hoog võetakse koheselt ka maha.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele