• 11.06.19, 10:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uued liiklusmärgid lõid Tammmsaare teel korra majja

Sõidukiirust kehtestavad elektroonilised liiklusmärgid vähendasid Tammsaare teel suurte ja ohtlike sõidukiiruste ületamiste arvu ligi 50% ning täpselt ettenähtud kiirusel sõitvate autode arv suurenes 5% võrra. Liiklejate hinnangul ei ole see aga tingitud üksnes elektrooniliste märkide imet tegevast jõust, vaid pigem varasemast mitmetimõistetavast lahendusest.
Tammsaare tee elektroonilised kiirusepiirangu märgid ei jäta enam juhtidele võimalust asju valesti mõista.
  • Tammsaare tee elektroonilised kiirusepiirangu märgid ei jäta enam juhtidele võimalust asju valesti mõista.
  • Foto: Postimees/Scanpix
„Mõõtmise tulemused Tammsaare teel, enne ja pärast elektrooniliste kiiruspiirangu märkide paigaldamist, näitasid selgelt, et sõidukiirust kehtestavad elektroonilised liiklusmärgid suurendavad liiklusohutust,“ ütles Tallinna Transpordiametit kureeriv abilinnapea Andrei Novikov.
Eriti suurte ja ohtlike sõidukiiruste ületamiste arv vähenes peale elektrooniliste liiklusmärkide kasutusele võtmist ca 50% (50 km/h alas ületamised vahemikus 71-80 km/h vähenesid ca 50%). Tänaseks on elektrooniliste liiklusmärkide paigaldamist möödunud üks kuu ning liikluspilt on muutunud rahulikumaks ja sujuvamaks.
Lubatud sõidukiiruste ületamised märkide mõjupiirkonnas silmnähtavalt vähenenud. Kuigi 44% juhtidest ületab ka peale elektrooniliste liiklusmärkide käiku andmist lubatud sõidukiirust, siis on need sõidukiiruste ületamised oluliselt väiksemad võrreldes varasema ajaga ning ületamised jäävad kuni +10 km/h piiresse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võidusõit põhimõttel, kes jõuab esimesena järgmise foorini ei ole muu kui põhjendamatu ohuolukorra loomine,“ kommenteeris abilinnapea Andrei Novikov. „Eriti oluline on juhtidele meelde tuletada fakti, et lubatud sõidukiiruse ületamine muutub kiiresti tapjakiiruseks, kuid aja võitu ei sellest ei tule, kuna võidetud aja nullib taas ära järgmine või ülejärgmine valgusfoor,“ lisas Novikov.
Arvukate katsete tulemusena on selgunud, et kui 50 km/h tunnis liikuva sõiduki juht suudab enne ootamatult teele jooksnud inimest sõiduki peatada siis juba 60 km/h liikuv sõiduk enam pidama ei saa ja järgneb kokkupõrge, mis pooltel juhtudel lõpeb jalakäijale surmaga.
Varasem lahendus oli poolik
Tallinna liiklusolusid läbi ja lõhki tundev taksojuht nentis logistikauudistele, et loomulikult on elektroonilised märgid paremini nähtavad kui tavalised, kuid pigem oli Tammsaare teel valitsenud korralagedus põhjustatud varasematest mitmeti mõistetavatest kiirusepiirangu märkidest.
„Selle asemel, et vahetada 70 km/h liikluspiirangut kehtestavad märgid 50 km/h märkide vastu, et muudatus oleks kõikidele üheselt mõistetav, lisati neile lihtsalt valge tahvel, mis lubas sõita 70 km/h ainult õhtul ja öösel. Inimesed ei pannud seda tahvlit tähelegi. Nähti vaid silmanurgast, et 70 km/h piirangu märk on endiselt üleval ja sellest, et midagi oleks muutunud, ei saanud nad arugi. Linnale juriidiliselt korrektne lahendus aga liiklusvoo aeglustamiseks ilmselgelt ebapiisav. Nüüd on juba kaugelt näha, et 50 km/h on lubatud ja hoog võetakse koheselt ka maha.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele