• 11.06.19, 10:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uued liiklusmärgid lõid Tammmsaare teel korra majja

Sõidukiirust kehtestavad elektroonilised liiklusmärgid vähendasid Tammsaare teel suurte ja ohtlike sõidukiiruste ületamiste arvu ligi 50% ning täpselt ettenähtud kiirusel sõitvate autode arv suurenes 5% võrra. Liiklejate hinnangul ei ole see aga tingitud üksnes elektrooniliste märkide imet tegevast jõust, vaid pigem varasemast mitmetimõistetavast lahendusest.
Tammsaare tee elektroonilised kiirusepiirangu märgid ei jäta enam juhtidele võimalust asju valesti mõista.
  • Tammsaare tee elektroonilised kiirusepiirangu märgid ei jäta enam juhtidele võimalust asju valesti mõista.
  • Foto: Postimees/Scanpix
„Mõõtmise tulemused Tammsaare teel, enne ja pärast elektrooniliste kiiruspiirangu märkide paigaldamist, näitasid selgelt, et sõidukiirust kehtestavad elektroonilised liiklusmärgid suurendavad liiklusohutust,“ ütles Tallinna Transpordiametit kureeriv abilinnapea Andrei Novikov.
Eriti suurte ja ohtlike sõidukiiruste ületamiste arv vähenes peale elektrooniliste liiklusmärkide kasutusele võtmist ca 50% (50 km/h alas ületamised vahemikus 71-80 km/h vähenesid ca 50%). Tänaseks on elektrooniliste liiklusmärkide paigaldamist möödunud üks kuu ning liikluspilt on muutunud rahulikumaks ja sujuvamaks.
Lubatud sõidukiiruste ületamised märkide mõjupiirkonnas silmnähtavalt vähenenud. Kuigi 44% juhtidest ületab ka peale elektrooniliste liiklusmärkide käiku andmist lubatud sõidukiirust, siis on need sõidukiiruste ületamised oluliselt väiksemad võrreldes varasema ajaga ning ületamised jäävad kuni +10 km/h piiresse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võidusõit põhimõttel, kes jõuab esimesena järgmise foorini ei ole muu kui põhjendamatu ohuolukorra loomine,“ kommenteeris abilinnapea Andrei Novikov. „Eriti oluline on juhtidele meelde tuletada fakti, et lubatud sõidukiiruse ületamine muutub kiiresti tapjakiiruseks, kuid aja võitu ei sellest ei tule, kuna võidetud aja nullib taas ära järgmine või ülejärgmine valgusfoor,“ lisas Novikov.
Arvukate katsete tulemusena on selgunud, et kui 50 km/h tunnis liikuva sõiduki juht suudab enne ootamatult teele jooksnud inimest sõiduki peatada siis juba 60 km/h liikuv sõiduk enam pidama ei saa ja järgneb kokkupõrge, mis pooltel juhtudel lõpeb jalakäijale surmaga.
Varasem lahendus oli poolik
Tallinna liiklusolusid läbi ja lõhki tundev taksojuht nentis logistikauudistele, et loomulikult on elektroonilised märgid paremini nähtavad kui tavalised, kuid pigem oli Tammsaare teel valitsenud korralagedus põhjustatud varasematest mitmeti mõistetavatest kiirusepiirangu märkidest.
„Selle asemel, et vahetada 70 km/h liikluspiirangut kehtestavad märgid 50 km/h märkide vastu, et muudatus oleks kõikidele üheselt mõistetav, lisati neile lihtsalt valge tahvel, mis lubas sõita 70 km/h ainult õhtul ja öösel. Inimesed ei pannud seda tahvlit tähelegi. Nähti vaid silmanurgast, et 70 km/h piirangu märk on endiselt üleval ja sellest, et midagi oleks muutunud, ei saanud nad arugi. Linnale juriidiliselt korrektne lahendus aga liiklusvoo aeglustamiseks ilmselgelt ebapiisav. Nüüd on juba kaugelt näha, et 50 km/h on lubatud ja hoog võetakse koheselt ka maha.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Kõik 2000 veokit tarnitakse Girtekale veel selle aasta jooksul.
Uudised
  • 29.05.25, 12:08
Leedu Girteka sõlmis aasta suurima veokiostutehingu
Rene Frolov tõi meie kliimaeesmärkide tegeliku seisu puust ja punaselt turuosaliste ette. Seis on pehmelt öeldes...masendav.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Ehkki palk kasvas sektoris Eesti keskmisega võrdselt, siis palga number jääb Eesti keskmisele endisele enam kui paarisaja euroga alla.
Uudised
  • 28.05.25, 09:06
Veonduse ja laonduse palgatõus võrdne Eesti keskmisega
Parim tarneahelajuht 2025 Ellyt Talv.
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.
Üheks suuremaks käibelangejaks on õnneks ka skandaalne Dzallair OÜ, mille kaudu liigutatakse Vene sõltumatu meedia väitel Euroopast Venemaale erinevaid luksusautosid.
TOP
  • 02.05.25, 13:58
TOP: kõige enam käivet kaotanud automüüjad 2025 I kvartalis
Lisatud ka käibe kasvu TOP
Saksa ja Poola veokite läbisõit Saksamaa tasulistel teedel vähenes, Leedu veokite oma aga ainsana kasvas.
Uudised
  • 27.05.25, 15:42
Veokiliiklus Saksamaal taas languses, ainsana on võidus Leedu vedajad
Rünnakus Odessa sadamale hukkus vähemalt kaks HHLA täätajat, mitmed said raskeid vigastusi.
Uudised
  • 26.05.25, 15:35
Venemaa raketirünnakus Odessa sadamale hukkus mitu HHLA töötajat
LED ohutusmärgistus on ideaalne lahendus, kui soovite vastupidavat ja kulumiskindlat märgistust betoonile, seintele või muudele pindadele. Kauba väljastuse ooteala.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele