Autor: Logistikauudised.ee • 5. juuni 2019

Eckerö Line’i uus kaubalaev hakkab väljuma siiski Muugalt

Algselt Tallinna sadama A-terminaali ja Soome Vuosaari sadama vahele kavandatud Eckerö Line`i uus kaubalaev Finbo Cargo hakkab alates juuni lõpust väljuma siiski Muuga sadamast ja lisaks kaeubaveokitele teenindatakse ka tavasõidukeid.

Eckerö Line’i reisiparvlaev Finbo Cargo alustab laevaliiklust Muuga ja Vuosaari vahel juuni lõpus. Laevasõit Finbo Cargo’ga kestab 2 tundi ja 45 minutit. Lisaks lastile võtab Finbo Cargo peale ka autoga reisijaid, kelle jaoks pakub uus, kaks korda päevas toimuv laevaühendus kiiret ja soodsat võimalust Soome lahe ületamiseks. Uue laevaliini sujuva liiklusvoo tagavad Muuga ja Vuosaari sadamad, mis asuvad väljaspool kesklinnu suurte põhimaanteede lähistel.

Eckerö Line’i tegevdirektori Taru Keronen’i sõnul on koostöö Tallinna Sadamaga kulgenud suurepäraselt. „Tallinna Sadam on kiirendanud mitmete Muuga sadama infrastruktuuriga seotud projektide teostumist, et tagada kiire ja ladus liiklus nii tavareisijatele kui ka kaubaveo klientidele,“ ütles Keronen. „Tänu sellele on meil võimalik valida Muuga sadam sildumiseks ja lühendada ka sõidule kuluvat aega veerand tunni võrra.“

„Meil on hea meel, et meie ühiste pingutuste tulemusel alustab Eckerö Line’i uus reisiparvlaev liiklust Muuga sadamast,“ ütles Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm. „Tallinna lähiümbrusest ja mujalt Eestist tulevad reisijad pääsevad Tallinna ringteede kaudu väga kiiresti ja mugavalt Muuga sadamasse, vähendades nii Tallinna kesklinna liikluskoormust.“

Uus liin viib raskeveokid välja nii Tallinna kui Helsingi kesklinnadest, tabades mitu kasu korraga - sujuvam ja praktilisem korraldus säästab nii reisijate kui kaubavedajate aega ja kulusid. Lisaks väheneb kesklinnade liikluskoormus ja õhureostus.

„Tunnustan Eckerö Line’i, kes otsustas, et ei too siiski kümneid kilomeetreid suuri veoautosid Tallinna kesklinna, nagu nad algselt planeerisid – see oleks me linnaliikluse kiirelt kaosesse viinud,“ kommenteeris Tallinna Linnavolikogu esimees Tiit Terik, kelle sõnul võidavad kaubalaeva Muugale viimisest kõik – peale linnaelanike ka kaubaveokite juhid ja seega ka kauba omanikud ja tellijad.

„Kesklinnaummikutest läbi murdmine oleks tavaliiklejatelt röövinud hulgaliselt närvirakke ning veokijuhilt mitmeid tunde väärtuslikku sõiduaega."

Finbo Cargo lisandumisega pakub Eckerö Line Soome lahel kokku kümme väljumist ööpäevas – neli Finbo Cargo väljumist liinil Muuga-Vuosaari ning kuus MS Finlandia väljumist liinil Tallinn-Helsingi.

Uue kaubalaeva nimi tuleb Ahvenamaa saarestikus paikneva väikesaare Finbo nimest. Samast saarestikust pärineb ka emaettevõtte nimi Eckerö. Finbo Cargo liinile toomine tähendab umbes 80 uut töökohta Eestis ja Soomes.

Finbo Cargo näol on tegemist 2000. aastal Hispaanias valminud kaubalaevaga, mis võtab pardale ka 350 sõiduautot ning reisijad. Viimati sõitis see firma P&O Ferries alluvuses Liverpooli ja Dublini vahel. Seega ei päde eriti Tallinki juhi Enn Pandi palju kõneainet tekitanud hinnang, et tegemist on vana käruga, mille Eckerö Line endale soetas. Tallinki enda laev Sea Wind, mis Muuga ja Vuosaari vahet seilab, on ehitatud aastal 1972, ehk on Eckerö laevast tervelt 28 aastat vanem.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077