Jaga lugu:

Telefonitsi logistika korraldamine kaob minevikku

Aina enam ettevõtteid saab aru, et ainult telefonitsi logistikat korraldada pole jätkusuutlik tegevus. „Paratamatult liigub maailm digitaliseerimise poole ning ärid, kes varakult seda mõistavad, saavad konkurentsieelise,“ tõdeb kogenud veolahenduste pakkuja Mirko Kruusma.

Endiselt istuvad paljud logistikud 24/7 telefoni otsas, et leppida kokku veoringe kliendi ja vedajaga, vahendades telefoninumbreid, et klient juhilt kauba õigel ajal ja õiges kohas kätte saaks, prindib pakkide kaupa välja saatedokumente, teadmata samal ajal täpselt kus üks või teine töötaja parasjagu asub.

Suured logistikafirmad on digitaliseerimise hädavajalikkusest ammu aru saanud, kuid väiksemad ettevõtted pelgavad sageli investeeringut teha ning üritavad asju edasi ajada „klassikalisel moel“. Kogenud digitaalsete logistikalahenduste pakkuja Mirko Kruusma GSMtasksist tunnistab, et eelkõige ongi vaja ettevõtte põhimõttelist otsust, et digitaliseerimise poole on vaja liikuda ning et see aitab kaasa nende äri kasvule ja kulude kokkuhoiule.

Järgneb intervjuu Mirko Kruusmaga:

Millistel ettevõtetel tasub mõelda nutikate veolahenduste peale?

Mobiilse veolahenduse peale tasub mõelda kõikidel firmadel, kellel on mobiilne tööjõud. Seda leiab pea igast valdkonnast. Meie kliendid on peamiselt paki-, kiir- ja toidukullerid, logistika- ja transpordiettevõtted, kinnisvarahaldus, erinevaid teenuseid osutavad firmad, nagu tehnohooldus, toruabi, dokumentide kohale toimetamine, ehitusjärelevalve, müügiagendid, e-poodide tarne, toidutellimise firmad jne. Ühesõnaga väikese ja keskmise suurusega ettevõtted, kelle töötajad majast väljas liiguvad ning töökäske täidavad.

Milliseid lisavõimalusi digilahendused pakuvad?

Peamised võimalused on muidugi mobiilseadme reaalajas jälgimine, ehk autodele pole vaja eraldi GPS jälgimissüsteemi. Korduvad, ehk plaanilised tööülesanded - programm tekitab tööd vastavalt seadistatud intervallile. API-liides, et olemasolevad tarkvarad ühilduda veolahendussüsteemiga, see aitab säilitada tänase töökorralduse ning pakub täiendavat tuge uute funktsioonide näol.

Loomulikult teekonna optimeerimine, mis aitab vähendada aja ja kütusekulu. Lisaks lähima töölise automaatne määramine, veoringide jaotus, digitaalsete dokumentide kasutuselevõtt jne.

Töötajal on ka oma äpp, mis kogub ja annab koheselt interaktiivset tagasisidet kontorisse (elektrooniliste vormide täitmine, pildi ja allkirjastamise võimalus, navigatsiooni tugi Waze, Google Maps jpt). Samuti võimaldab see erinevaid SMS/e-mail teavitusi klientidele/kontorisse töötaja tööstaatustest (töö määratud, asus teele, tühistatud, töö tehtud jne) + aktiivne jälgimiselink töötaja saabumisest sihtkohta. Lõpuks muidugi kliendiportaal, mis võimaldab äriklientidel tellimused sisestada otse programmi.

Milline on meie ettevõtete valmisolek selliseid süsteeme kasutusele võtta?

Eks nagu iga teise nutilahenduse kasutuselevõtu esmaseks eeltingimuseks on väljaspool kontorit liikuval inimesel nutitelefoni või tahvelarvuti olemasolu koos 3G või 4G internetiühendusega. Tänases digimaailmas ja eriti just Eestis võime öelda, et väga paljud ettevõtted on otsimas võimalusi, kuidas oma tööprotsesse digitaliseerida. Paratamatult maailma sinna poole liigub ning ärid, kes varakult tegutsema hakkavad, saavad konkurentsieelise. Eelkõige on vaja ettevõtte põhimõttelist otsust, et digitaliseerimise poole on vaja liikuda ning et see aitab kaasa nende äri kasvule või kulude kokkuhoiule. Mida aeg edasi, seda enam digitaliseerimise hädavajalikkusest aru saadakse.

Millist kokkuhoidu nutilahendused pakuvad?

Esiteks muidugi aeg. Dokumentide digitaliseerimine elimineerib suures osas paberimajanduse. Infot, mis korjatakse töötaja äpist, on võimalik koheselt kontorisse või täiendavatesse programmidesse sisestada ning (lao-, raamatupidamise tarkvara jms) selle alusel saab koostada statistikat, arveid, erinevaid analüüse jne.

Teiseks teekonna optimeerimine ja jaotamine programmi poolt, mis vähendab töökoormust, sõiduaega ja muidugi raha, ehk optimeeritud teekondadega on võimalik rohkem kliente teenindada (meie hinnangul kuni 6%) ning kütusekulu vähendada. Aina kasvava kütusehinna taustal on see kindlasti üks olulisemaid küsimusi.

Lõpuks kliendikogemus. Erinevad e-mail/SMS teavitused töö staatustest pakub klientidele paremat tagasisidet, ta on töö või kauba kulgemisest pidevalt teadlik ning omab selle liikumisest täielikku ülevaadet. Kliendiportaali kaudu tellimuste vastu võtmine aitab klienti mugavamalt ja kiiremalt teenindada.

TULEKUL

Veebiseminar: Kuidas muuta veoringid efektiivsemaks?

Veebiseminaril saad teada, kuidas:

-optimeerida ja jaotada veoringe lihtsalt ja kiirelt

-efektiivselt hallata ja juhtida mobiilset tööjõudu

-hoida kokku ettevõtte kulusid

-digitaliseerida kogu ettevõtte paberimajandus

Veebiseminari viib läbi kogenud nutilahenduste spetsialist, GSMtasks’i projektijuht Mirko Kruusma.

Veebiseminar toimub 3.juunil kell 10:00–11:30 internetis Äripäeva veebiseminaride keskkonnas. Registreerimiseks loe lähemalt SIIT!

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159hedi.meigas@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee