• 03.05.19, 09:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elektrilevi hakkab kasutama elektriautosid

Elektrilevi sai sel nädalal kätte kolm esimest elektrikaubikut, mida ettevõtte insenerid ja automaatikud hakkavad kasutama erinevateks võrgutöödeks. Elektrilevi plaanib sel aastal osta veel kaks elektriautot ning tulevikus minna valdavalt üle elektriautodele.
Elektrilevi esimesed elektrikaubikud.
  • Elektrilevi esimesed elektrikaubikud. Foto: Kuvatõmmis
Elektrilevi ostis kolm Nissan elektrikaubikut, millest kaks hakkavad tööle Tallinnas ja üks Tartus. Neile lisandub sügisel kaks Hyundai elektrimaasturit, millest üks läheb Tallinnasse ja teine Tartusse.
„Tegime arvutused, mis näitasid, et majanduslikus mõttes on elektriautode ostmine mõistlik. Suurema soetusmaksumuse teevad hinnanguliselt seitsme aastaga tasa kordades madalamad hooldus- ja kütusekulud,“ võrdles Elektrilevi elektritranspordi juht Marko Viiding omavahel sama tüüpi diisel- ja elektriautosid.
Viiding täpsustas, et ühe elektrikaubiku hind on ligikaudu 30 000 eurot, sama tüüpi diiselkaubiku oma 20 000 eurot. Iga-aastased kütuse ja hoolduskulud on elektriautol aga ligikaudu 3-4 korda madalamad.
„See näitab elektritranspordi arengut. Paljudel ettevõtetel ja ilmselt ka kodudel on täna teatud sõiduharjumuste juures juba mõistlikum soetada elektriauto, kuna see on rahakotile kasulikum,“ lisas ta.
Vaata videot uutest kaubikutest
Elektrilevi elektriautod hakkavad valdavalt sõitma linnas. „Diisel- ja bensiiniautod on ökonoomsemad ennekõike maanteel, suurema kiiruse ja stabiilse sõidu juures. Elektriautod on aga ökonoomsemad just linnas, kus auto kasutab ära pidurdusenergiat, mida salvestatakse akusse,“ ütles Viiding.
Võrguettevõte plaanib tulevikus üha rohkem oma autopargist muuta elektriliseks. „Meil on ligikaudu 200 autot. Ma arvan, et järgmise aasta lõpuks võiks elektriautode osakaal meie autopargis olla 20%. 5-10 aasta jooksul võiksid juba 75% meie autodest olla elektrilised,“ ütles Elektrilevi juhatuse liige Taavo Randna.
Elektrilevi on suurim võrguettevõte Eestis, hallates ligikaudu 60 000 kilomeetrit elektriliine ja 24 000 alajaama. Lisaks haldab Elektrilevi tänavavalgustusvõrku Tallinnas ja Tartus ning ehitab tervet Eestit katvat kiire interneti võrku.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele