• 23.04.19, 11:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nordecon ehitab 11 miljoni eest ümbersõidu

Nordecon ja Maanteeamet sõlmisid lepingu riigitee nr 4, Tallinn-Pärnu-Ikla maantee kilomeetritel 37-42 Kernu ümbersõidu ning Kernu tankla ja Haiba liiklussõlmede ehitustööks. Tööde maksumus on 11,616 miljonit eurot, hinnale lisandub käibemaks.
Nordecon sai maanteeametilt tellimuse.
  • Nordecon sai maanteeametilt tellimuse. Foto: Raul Mee
„Kernu ümbersõidu projekt on jätkuks eelmisel aastal valminud Ääsmäe-Kohatu 2+1 teelõigule, mille ehitas samuti Nordecon AS,“ selgitas Maanteeameti põhja regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Tükk.
„Kernu ümbersõidu rajamine toob sellel teel kaasa olulise liiklusohutuse taseme tõusu. Kernu külast läbi minev liiklus suunatakse külast mööda uuele trassile: see on kindlasti hea uudis Kernu küla elanikele, aga ka kõigile liiklejatele,“ ütles Nordecon ASi juhatuse liige Ando Voogma. „Ümbersõidu teelahendus saab olema 2+1 möödasõidualadega, keskel põrkepiirdega ning lubatud sõidukiirusega 100 km/h. Praegune küla läbiv liikluskiirus on piiratud 60 km/h. Uus tee toob liiklusohutuse taseme paranemise nii läbiva kui ka kohaliku liikluse jaoks ning võimaldab ohutumaid möödasõite.“
Valmis järgmise aasta lõpuks
Uus Pärnu maantee trass pöörab olemasolevalt maanteelt paremale vahetult peale Kernu tanklat ning läbib valdavalt põllumaid ja üksikuid metsaalasid. Ristumine kõrvalmaanteega 11360 on lahendatud eritasandilise liiklussõlmena. Ulukite ohutuse tagamiseks on kogu trassi ulatuses kavandatud loomatarad ja üks ülekäigukoht, kus on tarakatkestus 100 ulatuses ja teelahendus on 1+1. Lisaks on tee alla on kavandatud ka 7 konnatruupi.
Projekt hõlmab katendi ehitust, mullete ehitust, tehnovõrkude rajamist, truupide ja drenaaži rajamist, viaduktide ehitust, haljastust, liikluskorraldusvahendite paigaldust, asfaltbetooni paigaldust. Jalakäijatele rajatakse kergliiklusteed. Liikluskiiruseks uuel teelõigul arvestatud 100 km/h. Olemasolev Kernu vaheline teelõik jääb kohaliku liikluse teenindamiseks.
Kernu ümbersõidu ehitustööd kestavad 20 kuud, ehitus algab 2019. aasta aprillis-mais ja valmib 2020. aasta lõpuks. Peaprojekteerija on Roadplan OÜ ja Skepast&Puhkim OÜ, omanikujärelevalve teostaja Sweco Est OÜ

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele