• 29.03.19, 14:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Cleveron arendab täiesti uut isesõitvat kullerrobotit

Cleveroni juht Arno Kütt ütles täna toimuval Teede Tehnoloogiakonverentsil 2019, et ettevõte arendab praegu täiesti uut ja suure mahutavusega kullerroboti platvormi.
Renault põhjale ehitatud kullerrobot osutus pisut raskeks, tema kaal ei tohiks ületada paarisadat kilo.
  • Renault põhjale ehitatud kullerrobot osutus pisut raskeks, tema kaal ei tohiks ületada paarisadat kilo. Foto: Cleveron
Arno Kütt kirjeldas Teede Tehnokeskuse korraldatud konverentsil, et plaan on juba lähiaastatel tänavaliikluses pakke viima hakata. “Keskpikas perspektiivis võtavad robotid inimkulleri töö üle ja automaatse kullertehnoloogia kasutuselevõtt on lähemal kui inimesed arvata oskavad,” rääkis Kütt.
“Näeme oma pakirobotit veidi teistmoodi kui seda teeb näiteks Starship. Ehitame masinat, mis liiguks sõidu- mitte kõnniteedel. Samuti hakkab meie robotkuller korraga vedama mitte ühe, vaid kümne-kahekümne inimese pakke korraga, mis teeb logistikaringi mõistlikumaks. Samuti viib meie kullerrobot plaani kohaselt kauba inimese isiklikku kodu-pakiautomaati, et klient ei peaks enam kodus kulleri saabumist ootama,” rääkis Kütt.
“Tegime oma esimese kullerroboti demo-mudeli Renault Twizy põhjale, aga see on selgelt liiga raske. Selleks, et 100-200 kilo raskust koormat vedada, ei tohiks robot ise rohkem kaaluda,” ütles Kütt.
“Katsetame ka erinevaid tehnoloogiaid, kuidas isesõitvat kullerrobotit juhtida. Näiteks testime teede sisse paigaldatavaid raadio-majakaid, mis näitavad masina asukohta ja paiknemist teel väga täpselt,” lisas Kütt.
Arno Küti sõnul on Eesti uue tehnoloogia piloteerimiseks väga hea koht. “Väikest riiki on uue tehnoloogiaga lihtsam ja soodsam katta, samuti ka plaani muudatusi teha. “Kui me tõesti tahame olla innovatsioonile suunatud riik, siis peaks uute tehnoloogiate testimise ja kasutamise osas nii riik kui ettevõtted reaalseid ja palju tõsisemaid samme tegema,” rääkis Kütt Teede Tehnokeskuse konverentsil.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele