1 november 2018
Jaga lugu:

Vali aasta logistikategu!

28. novembril toimub traditsiooniline Logistika Aastakonverents, kus kuulutame taas välja ka Aasta Logistikateo. Tänavu juba 17. korda toimuvale konkursile laekus 4 logistikategu, mille vahel Sul, hea lugeja, on võimalus nüüd valida oma lemmik.

Hääletada saab kuni 13. novembrini k.a ja hääletanute vahel loosime välja tasuta osalemise 20. Logistika Aastakonverentsil. Hääletada saab vaid üks kord ja ühe logistikateo poolt. Omaenese logistikateole antud hääled ei lähe arvesse.

Logistikategusid hindab nii žürii kui avalikkus - sealjuures on žürii otsusel 50% ning avalikkuse hinnangutel 50% osakaal. Võitja selgub kaalutud häälte summeerimisel. Punktide võrdse jagunemise korral saab määravaks žürii otsus. Žürii koosseisu kuuluvad Logistika Aastakonverentsi programmijuht, Äripäeva logistikaajakirjanikud ning PROLOGi juhatuse liikmed.

Hääletamine on lõppenud!

 

Aasta Logistikategu 2018 kandidaadid on:

1. Muuga-Vuosaari laevaliini käivitamine  

2017 aasta sügisest alustas Tallink Grupp oma laevaga SeaWind opereerimist Muugalt. Muuga sadam võimaldab paljudele kaubaveo klientidele pääseda Tallinna kesklinna liiklusummikutest, vähendada sealset liikluskoormust ning saavutada ka ajaline võit.

Muuga liin viib igapäevaselt Tallinna kesklinnast ära neli kilomeetrit veoautosid, mistõttu muutus Tallinn rohelisemaks ning linnaliiklus paranes. Antud otsus avaldab positiivset mõju edaspidise kaubamahu kasvule keskkonda ja Tallinna infrastruktuuri kahjustamata.

Pikemalt tulevikku vaadates loob aga Muuga-Vuosaari ro-ro liin lisavõimalusi põhja-lõuna suunaliste kaubamahtude suurendamisel ning valmistab ette ka Rail Balticu pikendamist Skandinaaviasse.

2. Nefab uus logistikakeskus

2018 jaanuaris avas Nefab uue logistikakeskuse, et toetada oma klientide kasvu. Klientidel ei ole enam vajadust hoida oma laos pakkematerjali ja valmistoodangut ning seeläbi on neil rohkem ruumi teha seda, mis neil kõige paremini välja tuleb – luua uuenduslikke tooteid, mis maailma vallutavad. Lisaks ruumi vabastamisele võtab Nefab enda kanda ka kogu pakkeprotsessi ning hoolitseb selle eest, et tooted jõuaksid lõppkliendini kiirelt ja ohutult.

Viimaste aastate majanduse tõusulainel tekkis olukord, kus Eesti tööstusettevõtetel oli tekkinud suur ruumi ja töötajate puudus. Selleks, et ekspordimahte kasvatada, oli vaja leida võimalus, kuidas suurendada tootmise pinda ja vabastada rohkem töökäsi toodangu valmistamiseks.

3. Hansab „Tark Sadam“ kontseptsioon

2017/2018 aastal juurutas Hansab koos Tallinnas Sadama ja Nortaliga „Tark Sadam“ lahenduse, mille eesmärk on liiklusjuhtimise ja registreerimisprotseduuride automatiseerimine, lisaks sadama ja laevaoperaatorite töö optimeerimine ja osaline automatiseerimine.

Sadamasse saabuvate sõidukite kogutavate andmete (mõõdud, kaal, esi- ja taganumber) analüüsimise põhjal võetakse vastu automaatne juhtimisotsus ning suunatakse sõidukid kas täisautomaatsesse (eelnevalt registreeritud veokid ja bussid) või poolautomaatsesse kioskisse. Nutikas juhtimissüsteem annab juhtidele õigele rajale jõudmiseks selged juhised, samuti on automatiseeritud sõidukite laadimise juhtimine.

Süsteem koos ümberehitustega võimaldab suurendadad sadamaala läbilaskevõimet, lühendada sõidukite laadimiste ooteaegu ning vähendada olulisel määral käsitsi sõidukeid juhtiva personali hulka sadamas.

4. Omniva uus logistikakeskus

Eesmärk pakkuda paremat, kiiremat ja efektiivsemat teenust automatiseerimise ning uuel tasemel sorteerimis- ja logistikaprotsessi abil.

Keskuse rajamine algas 2016 krundi valimisega – eelduseks hea logistiline asukoht autodele üle Eesti ja lennujaama lähedus.  Mahtude ja teenuste prognoosi alusel valiti sorteerimisliin (tarnija Prantsuse-Itaalia firma Fives, pakub sorteerimistehnoloogiat ka maailma suurtele DHL, TNT, FedEx jt).

Liinist lähtuvalt projekteeriti optimaalset sorteerimis- ja logistikaprotsessi võimaldav hoone ning liiklusskeem. Tulemuseks oluline efektiivsuse kasv. Vanas sorteerimiskeskuses puutub kaup inimesega kokku 8, uues 1–2 korda. Samuti automatiseerimine. Liinil on 400 erinevat kogujat (vanas 30), praktiliselt puudub vajadus täiendavaks käsitsi sorteerimiseks kanderingide kaupa kohalikes jaotuskeskustes. Sama hulga töötajatega saab teha oluliselt rohkem tööd, mis on oluline kahaneva tööjõuturu olukorras. 

 

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159hedi.meigas@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee