Autor: Logistikauudised.ee • 31. juuli 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eestis saadeti mullu üle 11,1 miljoni postisaadetise

Eesti kullerfirmade turuliider on DPD.
Foto: DPD
Konkurentsiameti iga-aastasest postiteenuste valdkonna aruandest ilmneb, et 2017. aastal edastati Eestis saadetisi kokku 11,1 miljonit, mis on võrreldes eelneva aastaga 16% rohkem. Suurim mahukasv (53,6%) toimus rahvusvaheliste riigist väljuvate saadetiste osas.

Suurim mahukasv 53,6% toimus rahvusvaheliste riigist väljuvate saadetiste osas. Siseriiklike saadetiste ja riiki saabuvate saadetiste arv kasvas vastavalt 4,2% ja 40,4% võrra. Käibe kiirem kasv, võrreldes mahu kasvuga, näitab, et keskmise kullersaadetise hind on aastaga tõusnud.

Siseriiklikult olid suurimad teenuse osutajad 2017. aastal DPD, Itella ja Eesti Post (kokku 83,5% turust). Itella pakub teenust pakiautomaatide vahendusel. Rahvusvahelise teenuse osutamisel olid 2017. aastal turuliidrid DPD, DHL, Venipak Eesti OÜ ja EKLT (kokku 76,2% turust).

Siseriikliku kullerpostiteenuse mahu osakaal 2017. aastal oli 63,5% ja rahvusvahelise teenuse osakaal 36,5%. Võrreldes 2016. aastaga, on rahvusvaheliste saadetiste osakaal oluliselt tõusnud eelkõige Itella mahtude tõttu.

„Tänu Eesti inimeste järjest aktiivsemale e-poodlemisele on pakiveo teenus üha nõutum ning kasvu võib ennustada ka edaspidiseks,“ märkis DPD Eesti tegevjuht Rainer Rohtla. “Kui veel arvestada, et praegu on Eestis kõikide füüsiliste kaupade ostudest netiostude osakaal 7,7% ning Euroopas on see keskmiselt 11,3%, siis on meil kasvupotentsiaali veel kõvasti.“

“Peale selle, et jätkuvalt tõuseb ettevõtete vaheline kaubavedu, kasvab ka kogu e-kaubanduse valdkond meeletu kiirusega - nii Eesti siseste saadetiste, kui ka riigist välja saadetavate pakkide mahu osas. See viimane on eriti rõõmustav, sest näitab meie e-poodide tugevat arenguhüpet ning ambitsiooni ja sihti leida kliente ka  välismaalt,” selgitas Rohtla ning lisas, et Eestist välja müüakse kõiki kaubagruppe toidulisanditest rehvideni ning võib täheldada, et varasemate aastatega võrreldes tehakse märkimisväärselt enam pakisaadetisi Amazoni müügikeskkonna kaudu.

DPD Eesti tegvjuht lisas, et turul olev tihe konkurents võimendab pakiveo valdkonna  kasvuvõimalust veelgi rohkem, sest see tähendab, et kliendile tahetakse pakkuda üha mugavamaid ja soodsamaid lahendusi.

„Tegeleme hetkel hoogsalt ka enda pakiautomaatide võrgustiku laiendamisega, mille tulemusena on juba aasta lõpuks lisandunud üle Eesti 50 uut DPD pakiautomaati ning käivitasime just uue koostööprojekti Cleveroniga nende isiklike kodu-pakiautomaatide süsteemi Cleverpod kulleritega teenindamiseks,“ selgitas Rohtla. 

Konkurentsiameti postiteenuste valdkonna ülevaated leiab SIIT!

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077