• 14.06.18, 11:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vanasadama D-terminal laieneb üle kahe korra

Nordecon AS ja AS Tallinna Sadam allkirjastasid lepingu Vanasadamas asuva D-terminali hoone rekonstrueerimiseks ja laiendamiseks, uuenenud terminal valmib 2020. aasta maikuus.
D-Terminaal pärast ümberehitust.
  • D-Terminaal pärast ümberehitust.
  • Foto: Tallinna Sadam
Ehitustöödega suureneb terminalihoone pindala üle kahe korra ning selle ehitusmaksumuseks on 16,985 miljonit eurot. „D-terminali olulisust Tallinna linnale on raske alahinnata ning mitmeid miljoneid reisijaid teenindava hoone kompleksne rekonstrueerimine ja laiendamine on meie jaoks tähtis töö,“ lausus Nordecon ASi juhatuse liige Ando Voogma.
„Kavandatud ehitustööde raames suureneb hoone pindala senise 7000 ruutmeetri pealt üle 16 000 ruutmeetrini. Terminali laiendusega otstarbe kaotavad galeriid lammutatakse ning uue funktsionaalsuse ja arhitektuurse kontseptsiooniga terminalis ehitatakse välja kaasaegsed tehnosüsteemid, ruumid ja fassaadid.“
FAKTID
Korruste arv: 4 (kolm põhikorrust + tehniline korrus)
Reisijaid: üle 6 miljoni aastas
Hoone suletud brutopind: 16 107 m2
Hoone suletud ruumide pind: 13 890,9 m2
Objekti lõpp: mai 2020
Garantiiperiood: 2 aastat
Ehitusmaksumus: 16,985 miljonit eurot (ilma tellija varuta), millele lisandub käibemaks
Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juht Peeter Nõgu selgitas, et olemasolev D-terminal oli projekteeritud teenindama 2,5 miljonit reisijat aastas, aga juba praegu läbib terminali üle kuue miljoni inimese. „Laevad on muutunud suuremaks ning  sõiduplaanid tihedamaks, seetõttu on terminalis vaja üheaegselt teenindada mitmeid tuhandeid kliente. Laevafirmad on teinud suuri investeeringuid ja ka sadam peab nende arengutega kaasas käima, et pakkuda oma reisijatele paremat reisikogemust.“ 
Neljakorruselise (kolm põhikorrust + tehniline korrus) terminalihoone rekonstrueerimine sisaldab kütte, ventilatsiooni, jahutuse, veevarustuse, kanalisatsiooni, nõrkvoolu ja automaatika osa tööprojekti ning BIM (Building Information Modeling) teostusmudeli koostamist. 
Olemasolev terminal on terastaladega ja teraspostidega kolmekorruseline hoone, millel on õõnespaneelidest vahelaed ning kandvast profiilplekist katus. D-terminali laiendus on samuti kolmekorruseline ja tehnoruumi osas neljakorruseline hoone.
Terminalihoone laiendus rajatakse vaivundamentidel rostvärkidele. Vertikaalsed kandekonstruktsioonid moodustavad raudbetoonist seinad ja teraspostid, vahelaed on valdavalt õõnespaneelidest. Olemasoleva D-terminali rekonstrueeritavas osas on esimesel korrusel projekteeritud monoliitsed vahelaed, mis toetuvad terastaladele.
Valmivas D-terminalis on mugavad ja avarad ootealad reisijatele, kuhu on lisatud märkimisväärselt uusi istumisvõimalusi. Terminalis saab olema rohkem ruumi ka kohvikutele ja kaubandusele. Uute võimalustena lisanduvad lasteala ning nõudlikematele reisijatele eraldi lounge. D-terminali kasutavad laevafirma Tallink reisijad.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Allando Trailways juht Vahur Oja näeb, et eksport Soome ei ole taastunud. Ümberringi on palju määramatust ja negatiivseid märke, hindab ta.
Majandustulemused
  • 04.05.25, 21:12
Käivet kasvatanud vedaja: peaasi, et see keerulisel ajal püsiks
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele