• 01.06.18, 11:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeamet testib muutuva teabega hoiatussüsteemi

Maanteeamet alustab 1. juunil Tallinna–Pärnu maantee 20. kilomeetril Rahula tagasipöördekohal sõiduki tuvastus- ja hoiatussüsteemi katsetamist.
Elektrooniline liiklusmärk.
  • Elektrooniline liiklusmärk.
  • Foto: Postimees/Scanpix
„Kui neljarajalisel teel tuvastatakse Tallinna poolt tulevad tagasipöördele suunduvad sõidukid, siis aktiveeritakse Pärnu poolt tulevatele liiklejatele muutuva teabega hoiatusmärgid,“ selgitas liiklusjuhtimiskeskuse juhataja Siim Vaikmaa. „Tulevikus alandatakse muutuva teabega märgiga ohutuse tagamiseks ka kiirust.“
Kui sõiduk on tagasipööre sooritanud, siis hoiatusmärk kustub ning lubatud sõidukiirus tõstetakse eelneva teelõiguga samaväärseks tagasi.
Süsteemi eesmärk on tõsta liiklusohutust läbi liiklejate hoiatamise ja lubatud sõidukiiruse alandamise potentsiaalses ohuolukorras. Kui hetkel on ohutuse kaalutlusel Tallinna suunal alandatud enne nimetatud tagasipöördekohta lubatud sõidukiirus 90 km/h, siis tulevikus võimaldab süsteem kiirust alandada operatiivselt reaalse vajaduse tekkides.     

Artikkel jätkub pärast reklaami

Süsteem arendati välja ja paigaldati Läti–Eesti ühisprojekti SMART E67 raames. Maanteeametile teadaolevalt on sarnaseid süsteeme seni rakendatud Rootsis ja Leedus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele