Maanteeamet alustab 1. juunil Tallinna–Pärnu maantee 20. kilomeetril Rahula tagasipöördekohal sõiduki tuvastus- ja hoiatussüsteemi katsetamist.

- Elektrooniline liiklusmärk.
- Foto: Postimees/Scanpix
„Kui neljarajalisel teel tuvastatakse Tallinna poolt tulevad tagasipöördele suunduvad sõidukid, siis aktiveeritakse Pärnu poolt tulevatele liiklejatele muutuva teabega hoiatusmärgid,“ selgitas liiklusjuhtimiskeskuse juhataja Siim Vaikmaa. „Tulevikus alandatakse muutuva teabega märgiga ohutuse tagamiseks ka kiirust.“
Kui sõiduk on tagasipööre sooritanud, siis hoiatusmärk kustub ning lubatud sõidukiirus tõstetakse eelneva teelõiguga samaväärseks tagasi.
Süsteemi eesmärk on tõsta liiklusohutust läbi liiklejate hoiatamise ja lubatud sõidukiiruse alandamise potentsiaalses ohuolukorras. Kui hetkel on ohutuse kaalutlusel Tallinna suunal alandatud enne nimetatud tagasipöördekohta lubatud sõidukiirus 90 km/h, siis tulevikus võimaldab süsteem kiirust alandada operatiivselt reaalse vajaduse tekkides.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Süsteem arendati välja ja paigaldati Läti–Eesti ühisprojekti SMART E67 raames. Maanteeametile teadaolevalt on sarnaseid süsteeme seni rakendatud Rootsis ja Leedus.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.