Sillamäele rajatav ammoniaagiterminal, mis hakkab vastu võtma miljon tonni kemikaali aastas, tõstab ohutaset Eesti raudteedel.
Nädal tagasi levis uudis Soomes relssidelt maha jooksnud kütuselisandit vedanud rongist. Juba praegu liigub Eesti raudteel umbes miljon tonni ammoniaaki aastas, lisaks muid kemikaale. Pärast uue ammoniaagiterminali valmimist Sillamäel tõuseb see kogus kahekordseks, kirjutab
ERR uudised.
Nimelt sai eelmisel nädalal teatavaks, et maailma üks suuremaid väetisetootjaid, Vene ettevõte EuroChem Group plaanib rajada Sillamäele ammoniaagiterminali, mis nõuab lisaturvameetmeid raudteel, kuna tegemist on ülimürgise gaasiga.
Ühtekokku plaanib EuroChem vedada Kingissepast Sillamäele mööda raudteed umbes miljon tonni ammoniaaki aastas ehk üle 20 000 tsisterni. Ehkki Sillamäele on ammoniaaki veetud juba kaua, on miljon lisatonni, mida läbi Narva linna veetakse, siiski arvestatav kasv, nõudes lisameetmeid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.