• 14.02.18, 10:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

DPD: eestlased eelistavad pakiautomaate

Tervelt 80% DPD uuringus osalenud Eesti elanikest on tellinud oma kauba just pakiautomaati, 57% kulleriga otse koduukse taha ja 50% vastajatest on lasknud oma ostud tuua ka postkontorisse, tõdeti eilsel DPD hommikuseminaril.
DPD pakiautomaat.
  • DPD pakiautomaat.
  • Foto: DPD Eesti
Seminaril tutvustati eestlaste ja eurooplaste e-poodlemise harjumuste ja eelistuste uuringut, millest selgus muuhulgas, et 33% Eesti e-ostlejatest kasutab regulaarselt e-poode. Eesti e-ostlejat Euroopaga võrreldes selgub, et kui meil teeb vähemalt ühe füüsilise eseme ostu kuus 33% interneti kaupluste kasutajatest, siis Euroopa keskmine on 54%, Inglismaal lausa 66%.
Samas on Eestis interneti kättesaadavus üks kõige paremaid. “See tähendab, et kuigi Eestis kasvab e-kaubandus igal aastal ligi 30%, siis on meil potentsiaal kasvamiseks veel tohutu,” selgitas DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti. “Eelkõige on see muidugi suur võimalus meie enda ettevõtjatele.”
DPD Eesti pakiveod e-poodide ja nende klientide vahel tõusid 2017. aastal kõikides kategooriates ning kui siseriiklike pakisaadetiste hulk suurenes ligi veerandi võrra, siis eriti tähelepanuväärne on Eestist välja saadetud pakkide mahu kasv, mis ulatus üle 43%," tõdes Posti. “See, et Amazon Eestis ei tegutse on meie kaupmeestele praegu suur eelis ning on näha, et seda võimalust kasutatakse ka ära.”  

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kliendina on Eesti inimene nõudlik ning eeldab, et saab alati poest ka korrektse kauba. “Teistes riikides tehakse ka kauba tagastamist tunduvalt rohkem. Näiteks tellitakse kingad kohe kolmes eri suuruses ja siis tagastatakse need, mis ei sobi. Eestlane tahab aga kohe kindel olla ja õige suurusega eseme juba esimesel tellimisel saada,” lausus Posti.
Fakte uuringust
-Eesti elanikud eelistavad ülekaalukalt pakiautomaatidesse tellimist.
-Eestlaste e-ostude osakaal kogu jaeostude hulgast on 7,7%. Euroopa keskmine on 11.3% ning 2017. aastal oli Eesti selle numbriga viimase kolme riigi hulgas.
-TOP3 kaubagrupid, mida Eesti inimesed netist tellivad: elektroonika (39%), ilu- ja moekaubad (36%), riided (33%).
-Eestimaalaste veebiostudest 86% teevad korduvostjad, kusjuures Eesti korduvostja sooritab aastas keskmiselt 12 internetiostu. Euroopa keskmine on 27 ostu aastas.
-TOP3 riiki, kust Eesti inimesed tellivad: Hiina, Inglismaa ja Saksamaa.
-18-34 aastastest teevad 68% oma ostud nutiseadmete kaudu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele