Tõnu Tramm • 7 veebruar 2018
Jaga lugu:

Erisoodustusmaks kasvas uuel aastal mitmekordseks

Autopargi halduskulu kasvas ettevõtjatele uuest aastast oluliselt.  Foto: Raul Mee

Inspecta Estonia OÜ finantsjuht Silvi Lass tunnistas Äripäeva raadio saates „Ärikliendid roolis“, et nende ettevõtte kulu erisoodustusmaksule kasvas uuest aastast kolm korda vaatamata sellele, et autode keskmine võimsus on kõigest 77 kW.

Inspecta Estonia autopargis on kokku 36 sõiduautot, millelt makstakse erisoodustusmaksu. „Kui varem moodustas erisoodustusmaks ettevõtte kogukuludest 0,4%, siis uuest aastast 1,2%.  Varem kasutasime sõidupäevikuid, erasõite on meil vähe, mistõttu oli ka kulu väike,“ tõdes Lass, kes plaanib lähiajal viia autokasutajate seas läbi põhjaliku inventuuri. „Tahame täpselt välja selgitada, kas ja kui palju erasõite tehakse ja kui leidub tõepoolest neid töötajaid, kes teevad ettevõtte autoga ainult töösõite, siis kanname nende kohta ka maanteeameti registrisse vastava märke. Seni me seda veel teinud ei ole.“

Lass soovitab ettevõtetel tõsiselt mõelda sellele, et kui auto läbisõit jääb kuus ikka alla 1000 km, oleks ehk mõistlikum töötajaga kokku leppida, et ta kasutaks töösõitudeks enda isiklikku autot ja ettevõte maksaks selle eest kompensatsiooni. Maksimaaalne kompensatsiooni summa on 335 eurot kuus.

Üksikettevõtjal tasub autot firma nimel hoida

Massiline ettevõtete autode ümbervormistamine eraisikute nimele ei pruugi aga Maksu- ja Tolliameti maksude osakonna juhataja Evelyn Liivamägi sõnul olla sugugi mõistlik mõte. „Esiteks peab see olema vormistatud ostu-müügi lepinguga vastavalt turuhinnale, et ehk ettevõtte eelarvesse peaks see raha juurde laekuma. Teiseks, et eraisik saaks kulutusi teha, peab ta kõigepealt saama palka. Palga pealt peab maksma tulumaksu, sotsiaalmaksu, ehk eraisik saab hakata kulutusi tegema netotasu arvelt, mille ta kätte saab,“ selgitas Liivamägi ja lisas, et sellisel juhul peab eraisik ise vastutama ka kõikide muude kulutuste eest ning enam ei saa maha arvutada ka sisendkäibemaksu kütusele ja muule.

Selleks, et üksikettevõtja saaks teha eraisikuna 200 euro eest kulutusi, peab ta ettevõtjana kulutama vähemalt 300 eurot. „Vaatamata sellele, et teatud juhtudel on erisoodustuse hind tõusnud, on ikkagi odavam pidada ettevõttele kuuluvat sõiduautot,“ tõdes Liivamägi

N1 ja CNG vastu huvi kasvab

Auto 100 suurkliendihaldur Anvar Arm tõdes, et viimastel kuudel on ettevõtjad asunud tõsiselt otsima võimalusi, kuidas autopargi üldkulusid allapoole viia. Tema sõnul ongi ausale ettevõtjale ainsaks võimaluseks teha seda läbi autopargi muude kulude alandamise. Rohkem tuntakse tema sõnul huvi väiksemate kilovattide arvuga autode ning N1 kategooria sõidukite vastu.

Samuti on hüppeliselt kasvanud surugaasi-hübriidide, ehk bensiini/CNG jõul sõitvate auto ostmine. „Kulu kütusele on gaasiautodele ikka kordades madalam ning tema 1500 eurone hinnavahe bensiinimootoriga sama võimsa autoga võrreldes teenib end tasa juba 5000 kilomeetriga,“ kinnitas Arm.

Lisaks on täna Euroopa toetustele hakatud jõuliselt Eestissse ehitama ka uusi CNG tanklaid. „Kui me pidime päris pikka aega saama hakkama vaid mõne tanklaga, siis tänaseks on neid üle Eesti juba seitse ning lähitulevikus juba üle 20,“ lausus Arm.  

Loe uuest erisoodustusmaksust lähemalt siit!

„Ärikliendi roolis“ saade on järelkuultav siin!

 

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159hedi.meigas@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee