Kasvav tarbijakindlus andis hoogu ka Euroopa automüügile, mis saavutas eelmisel aastal viimase kümnendi kõrgeima taseme, kirjutab Reuters.

- Autode müük teeb rekordeid.
- Foto: EPA
2017. aastal registreeriti 15,6 miljonit uut sõidukit, mis on 3,3protsendine tõus võrreldes üle-eelmise aastaga. Detsembri müük langes aasta varasemaga võrreldes 4,8 protsenti, 1,14 miljoni peale, põhjuseks lisapuhkusepäevad pühadeperioodil.
Sel aastal prognoositakse müüginumbrite kahanemist. Renault prognoosib protsendist kasvu. Müüki hoiab tagasi Suurbritannia kehv nõudlus, mille põhjuseks peetakse ebakindlust seoses Brexitiga, samuti on sealsetel tarbijatel kõhklusi diislitehnoloogia suhtes.
Euroopa kümnest autotootjast kasvas enim Toyota 12 protsendiga, Renault müük kasvas 6,7 protsenti (sellele aitas kaasa Dacia 12protsendine kasv).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Euroopa suurima autotootja Volkswagen AG müüginumbrid kasvasid 2,1 protsenti. Saksa autotootja globaalne müük kasvas 4,3 protsenti.
Daimler AG Mercedes-Benzi müük tõusis 6,4 protsenti, tõusu vedasid maasturid ning uus E-klassi sedaan. BMW AG müük jäi konkurendile alla, tõusuks jäi vaid 0,5 protsenti.
Raport kajastab Euroopa riikide infot, välja arvatud Malta, Šveits, Norra ja Island.
Autor: Kaspar Allik, Äripäev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.